• painkiller12

    SKOLSKÖTERSKA HAR TVINGAT MITT BARN VACCINERA SIG!!!!

    (rubrik för uppmärksamhet, ej mitt barn)

    En skolsköterska har i området jag bor tvingat min väninnas barn vaccinera sig mot livmoderhalscancer, trots att pappret där föräldrarna ska kryssa för JA eller NEJ var ifyllt med ett NEJ och underskrivet av föräldrarna. Hon drog med sig barnet in till sig och sa ''du har fyllt i detta själv för att du är rädd för sprutor!'' och vaccinerade barnet mot föräldrarnas och barnets vilja. Barnet är livrädd. Skolsköterskan ringde inte och frågade föräldrarna innan hon begick detta tvångsingrepp.

    Nu ber jag er på familjeliv bara STRÖMMA PÅ med ideér om vad jag kan göra i detta ärende.

    Kontakta JO?
    Allmän åklagare? Det är ett brott begånget från skolsköterskan?
    Få tag på pappret där föräldrarna ej samtyckte till vaccinet, är skolorna skyldiga att dokumentera det? Som bevis?
    Kontakta rektorn?
    Kontakta lokala nyhetsbladet för att få ärendet uppmärksammat? 
    Föräldrarna har inget uppehållstillstånd i Sverige, barnet är fött i ett annat land men dom har ett barn som är fött här, KAN DETTA PÅVERKA? 

    DETTA ÄR INGEN DISKUSSIONSTRÅD OM VACCIN ÄR BRA ELLER INTE, VI HAR ENLIGT GRUNDLAGEN RÄTT ATT VÄLJA HELT SJÄLVA I SVERIGE. VACCINSFÖRESPRÅKARE OCH ANTIVACCINFÖRESPRÅKARE HÅLL ER BORTA.

    Frågan berör skolsköterskans tjänstefel och HUR KAN MAN GÅ VIDARE MED DETTA PÅ BÄSTA SÄTT? Hjälp mig steg för steg ni som är välvilliga!

  • Svar på tråden SKOLSKÖTERSKA HAR TVINGAT MITT BARN VACCINERA SIG!!!!
  • Anonym (Ejja)

    Nej det får hon inte.

    Men nu är det gjort och det värsta som kom ut av det är att flickan nu är motståndskraftig mot en aggressiv cancerform. Finns värre saker att bli arg över

  • viseversa
    Anonym (Ejja) skrev 2019-11-17 17:16:39 följande:
    Nej det får hon inte.

    Men nu är det gjort och det värsta som kom ut av det är att flickan nu är motståndskraftig mot en aggressiv cancerform. Finns värre saker att bli arg över
    Inte riktigt eftersom det är först vid andra vaccinet som den ger skydd. Men annars håller jag med. 
  • Anonym (555)

    Låter orimligt. Varför skulle skolsköterskan göra detta?

    Vem har bekräftat att det gått till så här?

    Hur vet du att det är sant?

  • painkiller12
    Anonym (Ejja) skrev 2019-11-17 17:16:39 följande:

    Nej det får hon inte.

    Men nu är det gjort och det värsta som kom ut av det är att flickan nu är motståndskraftig mot en aggressiv cancerform. Finns värre saker att bli arg över


    Fast läste du tråden? 

    Det handlar inte OM VACCINET I SIG utan att dom skickar ut dessa samtyckes papper för en anledning - pga. att tvångsvaccinering är olagligt i Sverige och kräver samtycke från föräldrarna. Att du kan ta så lätt på det är för mig sinnesjukt. Tänk om någon tvingade ditt barn spruta i sig GIFTER? Hade du reagerat på samma sak? 

    Vill inte argumentera mot din hjärntvättade synpunkt på vaccinet eftersom syftet är inte att debattera kring det.
  • painkiller12
    Anonym (555) skrev 2019-11-17 17:31:29 följande:

    Låter orimligt. Varför skulle skolsköterskan göra detta?

    Vem har bekräftat att det gått till så här?

    Hur vet du att det är sant?


    Jag var med och hjälpte dom med pappret och såg när dom kryssade för ett nej och skrev under. Vi är mycket nära vänner med familjen och jag brukar hjälpa dom med ärenden då dom brister i svenska kunskaper.

    Bekräftelsen kom från barnet som kom hem en dag vaccinerat trots inlämnat papper med ett NEJ. Ska plåstret på armen ljuga? 
    Skolsköterskan är väldigt konstig och min syster som gått i den skolan tackade också nej till vaccin, och hon lämnade inte henne ifred. Hon tog ut henne från lektioner ständigt för att prata med henne och försöka få henne att gå med på vaccinet. Min syster var dock äldre och kunde säga ifrån. Det här barnet är 11 år.
  • Anonym (mmm)

    Är det sant så är det väl bara att anmäla?
    Dels anmäla till Ivo som någon skrev men också till rektorn så klart + kanske även skolinspektionen? Där är jag lite osäker eftersom skolsköterskor ibland hör till en annan organisation än själva skolan, men det kan ju rektorn svara på. 

  • painkiller12

    Tänker absolut anmäla. Någon som har erfarenhet av att anmäla liknande incidenter? Vad är det bästa tänkbara utfall av detta? Kommer dom ta det seriöst?

Svar på tråden SKOLSKÖTERSKA HAR TVINGAT MITT BARN VACCINERA SIG!!!!