• Anonym (Nyfiken)

    Hur tänker ni som ÄR en krävande partner?

    Inte som har en krävande partner utan ni som har såpass mycket självinsikt att ni är den krävande partnern. Förstår inte ni att er partner tröttnar förr eller senare. Jag själv hade en sån, en slags lyxhustru som inte jobbade men som krävde att det och dey skulle göras, det skulle handlad osv osv. Jag gjorde mig av med henne och badar nu i pengar nej men det gör jag väl inte heller. Men hur tänker ni? Det här gäller alltså er som exempelvis är arbetslösa men ändå ställer krav på er hårt jobbande partner, ni som bara ska ha och ha men aldrig ger nånting tillbaka. Är nog få som kommer till insikten att de är så men inser ni inte att er partner tröttnar?

  • Svar på tråden Hur tänker ni som ÄR en krävande partner?
  • Anonym (Mrs)

    Jag var den krävande, jobbiga, dryga partnern som kämpade för att min man skulle ta tag i sitt alkoholberoende och bli en vettig pappa. (drack som ett as på helgerna och skötte sig exemplariskt i veckan)

    Jag var den som tröttnade till slut.

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Mrs) skrev 2019-11-18 07:16:08 följande:

    Jag var den krävande, jobbiga, dryga partnern som kämpade för att min man skulle ta tag i sitt alkoholberoende och bli en vettig pappa. (drack som ett as på helgerna och skötte sig exemplariskt i veckan)

    Jag var den som tröttnade till slut.


    Okej men då fanns det ju belägg för det. Jag menar när partnern jobbar mycket, är snäll och ställer upp och kämpar. Men ändå får ta en massa skit, varför utnyttja partnern på det viset? Det är det jag menar.
  • Anonym (Amanda)

    Min partner jobbar medan jag inte har arbete nu och heller ingen annan ersättning. Hade en timanställning med okej lön men blev gravid och arbetet är helt sjukt stressigt.. har såklart dåligt samvete att inte kunna bidra ekonomiskt nästa månad innan jag tar ut föräldrapenning i förtid. Men annars tycker jag inte jag är krävande. Du råkade ut för en riktig bitch låter det som, bra att du dumpade henne

Svar på tråden Hur tänker ni som ÄR en krävande partner?