• Disisenmary

    Lägre hjärtljud? minskade fosterrörelser

    Hej! Vill bara rådfråga lite med er.. är idag i vecka 35+0 och har dom senaste dagar kännt av bebis mycket mindre, jag har känt han ibland men mycket mindre än vanligt. Hans hjärtljud ligger normalt alltid på 150-165 på bm kontrollerna, även legat inne med ctg några gånger pga förstorat njurbäcken och slagen har som sagt alltid legat mellan 150-165. Här om dagen när jag var hos bm på besök låg det på 130 och jag nämnde att han rört sig mindre sen gårdagen men hon trodde inte det var någon fara alls. Men blir ändå orolig.. vad tror ni?

  • Svar på tråden Lägre hjärtljud? minskade fosterrörelser
  • Solblomma30

    En puls på 130 räknas inte som låg hos en bebis. Så det behöver du inte oroa dig för skulle jag tro, även om bebisen har haft lite högre puls vid de tidigare kontrollerna. Men minskade fosterrörelser ska man ju alltid kolla upp så det är en annan sak. Ring förlossningen eller din barnmorska och be att få komma in och köra ett nytt CTG plus ultraljud.

  • Anonym (Yes)
    Solblomma30 skrev 2019-11-19 18:59:35 följande:

    En puls på 130 räknas inte som låg hos en bebis. Så det behöver du inte oroa dig för skulle jag tro, även om bebisen har haft lite högre puls vid de tidigare kontrollerna. Men minskade fosterrörelser ska man ju alltid kolla upp så det är en annan sak. Ring förlossningen eller din barnmorska och be att få komma in och köra ett nytt CTG plus ultraljud.


    Håller med.

    Dom kan ju alltid mäta flöde med ultraljud så dom ser att allt står rätt till.
Svar på tråden Lägre hjärtljud? minskade fosterrörelser