• Anonym (Partierna sviker)

    Om man inte sympatiserar med någon av partierna?

    Hur gör ni då?

    Röstar ni ändå på något som har flest saker ni håller med om? Eller identifierar ni er med ett visst parti/läggning oavsett om du inte håller med i alla frågor?

    Just nu finns det inget parti i Sverige som jag känner att jag kan stå för, hur gör man då om det exempelvis blir val?

    Mitt hopp står till att nya fräscha genomtänkta partier startas eller så får man väl starta ett själv??? Hur tänker ni?

  • Svar på tråden Om man inte sympatiserar med någon av partierna?
  • Anonym (Rösta rätt)

    Man börjar med att rösta rätt, dvs på det partiet som har haft rätt hela tiden. SD

  • Anonym (Partierna sviker)
    Anonym (Rösta rätt) skrev 2019-11-20 23:16:45 följande:

    Man börjar med att rösta rätt, dvs på det partiet som har haft rätt hela tiden. SD


    Rätt för dig kanske, men jag behöver betydligt fler sakfrågor som stämmer in med mina värderingar för att vilja lägga mitt land i dess händer. Trygghet och en framtidsvison. SD har väl ingen annan agenda än att strama åt brottslighet och stoppa invandring? SD åker räkmacka på de andras rådvillhet. Eloge till dem. Men där stannar min beundran.
  • Anonym (Rösta rätt)
    Anonym (Partierna sviker) skrev 2019-11-20 23:24:57 följande:

    Rätt för dig kanske, men jag behöver betydligt fler sakfrågor som stämmer in med mina värderingar för att vilja lägga mitt land i dess händer. Trygghet och en framtidsvison. SD har väl ingen annan agenda än att strama åt brottslighet och stoppa invandring? SD åker räkmacka på de andras rådvillhet. Eloge till dem. Men där stannar min beundran.


    SD har mycket mer agenda, du kan börja med att läsa deras partiprogram.

    Det märks att du blivit lurad av vänsterns smutskastning och propagandan om att SD inte skulle ha någon annan agenda.
  • Anonym (Halvblank)

    Jag plockar två-tre röstsedal för de partier som jag tycker minst om. Sedan blundar jag och stoppar på måfå en av dem i kuverter. De överblivna kastar jag utan att titta på dem.

    Då kan jag aldrig med säkerhet veta att jag inte röstat på de tokstollar som röstar igenom idiotiska förslag, dvs de partier som inte fanns bland de jag valde mellan. Jag vet inte heller om jag röstat på något at de partier som fanns med i mitt urval, så jag slipper känna mig skyldig om något av dessa gör dumheter.

  • Anonym (Ä)

    Starta ett eget parti då.

    Jag röstar på det parti som tycker som jag i de frågar jag tycker är viktigast.

  • Anonym (Partierna sviker)
    Anonym (Rösta rätt) skrev 2019-11-20 23:30:09 följande:
    SD har mycket mer agenda, du kan börja med att läsa deras partiprogram.

    Det märks att du blivit lurad av vänsterns smutskastning och propagandan om att SD inte skulle ha någon annan agenda.
    Jag har läst deras partiprogram. Noggrant letat svar på de viktigaste frågorna för mig, men det finns ingen info alls om dessa. Deras program är väldigt magert om du jämför med de andras. Det hade du säkert hållit med om ifall du läst de andras, vilket jag tvivlar på att du har.Men du får gärna svar på var de står i dessa frågor så kanske jag kan bli övertygad om deras seriositet?

    Jag är helt vidöppen för ett bra parti. Röstade inte i sista valet pga att jag inte kunde stå för ett enda.
  • Anonym (Partierna sviker)
    Anonym (Halvblank) skrev 2019-11-20 23:32:01 följande:

    Jag plockar två-tre röstsedal för de partier som jag tycker minst om. Sedan blundar jag och stoppar på måfå en av dem i kuverter. De överblivna kastar jag utan att titta på dem.

    Då kan jag aldrig med säkerhet veta att jag inte röstat på de tokstollar som röstar igenom idiotiska förslag, dvs de partier som inte fanns bland de jag valde mellan. Jag vet inte heller om jag röstat på något at de partier som fanns med i mitt urval, så jag slipper känna mig skyldig om något av dessa gör dumheter.


    Annorlunda metod om än inte så smart kanske? Att rösta blankt vore ju mer stake om du inte håller med om något av de existerande.
  • Anonym (Rösta rätt)
    Anonym (Partierna sviker) skrev 2019-11-20 23:41:25 följande:

    Jag har läst deras partiprogram. Noggrant letat svar på de viktigaste frågorna för mig, men det finns ingen info alls om dessa. Deras program är väldigt magert om du jämför med de andras. Det hade du säkert hållit med om ifall du läst de andras, vilket jag tvivlar på att du har.Men du får gärna svar på var de står i dessa frågor så kanske jag kan bli övertygad om deras seriositet?

    Jag är helt vidöppen för ett bra parti. Röstade inte i sista valet pga att jag inte kunde stå för ett enda.


    Du har inte ens kollat deras hemsida.

    På första sidan finns det ett lexikon där det står "vår politik A-Ö" du måste gå in där och läsa för att se.

    SD har exakt lika långt lexikon som alla andra partiets hemsidor.
  • Anonym (Rösta rätt)
    Anonym (Partierna sviker) skrev 2019-11-20 23:41:25 följande:

    Jag har läst deras partiprogram. Noggrant letat svar på de viktigaste frågorna för mig, men det finns ingen info alls om dessa. Deras program är väldigt magert om du jämför med de andras. Det hade du säkert hållit med om ifall du läst de andras, vilket jag tvivlar på att du har.Men du får gärna svar på var de står i dessa frågor så kanske jag kan bli övertygad om deras seriositet?

    Jag är helt vidöppen för ett bra parti. Röstade inte i sista valet pga att jag inte kunde stå för ett enda.


    Tog några skärmdumpar från SD:s hemsida. Du ser att det är som ett lexikon här som heter "A-Ö" där man kan klicka på det man vill läsa mer om så står det information där.

    Källa : www.sd.se

  • Anonym (Rösta rätt)
    Anonym (Rösta rätt) skrev 2019-11-21 00:01:09 följande:

    Tog några skärmdumpar från SD:s hemsida. Du ser att det är som ett lexikon här som heter "A-Ö" där man kan klicka på det man vill läsa mer om så står det information där.

    Källa : www.sd.se


Svar på tråden Om man inte sympatiserar med någon av partierna?