• Anonym (Livrädd)

    Utpressad av catfish

    Okej, jag behöver hjälp och ber till allt som går att be till att denna tråd uppmärksammas och att jag kan få något sorts stöd, lugnande eller hjälp genom detta dä jag är livrädd och går runt med konstant ångest.

    Jag skäms så otroligt mycket över detta men har tyvärr fallit i en så kallad ?catfish-fälla?. Jag vet inte om det är en förklaring men har varit i en relation från att jag varit 16-22 och när jag klev ur den skaffade jag tinder. Jag är uppenbarligen alldeles för naiv och tror gott om alla så jag inledde en konversation med en man där som var spännande, attraktiv och bekräftade mig mer än jag visste om att jag behövde. Han var väldigt dominant vilket jag inte har någon som helst erfarenhet och ganska snabbt var jag fast i hans klor och kunde inte tänka klart. Efter att ha pratat länge och lärt känna en man (som inte ens existerar) så gick jag till slut med på att skicka honom nakenbilder efter att han skickat flera stycken. Efter att jag visat långt mer än jag är bekväm vid började han förändras, sluta svara och jag kom slutligen till insikt med att jag blivit grundlurad. Bara detta är förudmjukande i sig såklart. Efter några dagars tystnad dök han upp på whatsapp igen och sa åt mig att befinna mig på en plats på lördag, att det var en order. Jag konfronterade honom då med att han är en catfish och fick till svar att han har för mycket på mig för att jag ska kunna vara ?mouthy?. Han skickade då också en print på alla bilder han har på mig och sa att mina handlingar kommer ge konsekvenser. Jag är livrädd och känner att jag inte klarar av att hantera detta. Jag vågar inte berätta för någon då jag skäms så otroligt mycket och är livrädd att han ska sprida dessa bilder på mig.

    Snälla, snälla, har ni något råd eller lugnande ord i hur jag ska bemöta honom? Jag vill absolut inte ha någon kontakt med honom eller göra som han säger. Men är rädd att om jag blockerar honom så kommer det trigga honom att faktiskt skada mig, psykiskt eller fysiskt är omöjligt att avgöra eftersom jag inte vet något om honom. Allt jag har på honom förutom en massa falska uppgifter är att han inte är svensktalande, och ett svenskt telefonnummer han gjort klart för mig är ett förbetalt sim-kort så att myndigheter inte ska kunna spåra honom.

    Vad ska jag göra? Snälla bespara mig allt om hur efterblivet detta är av mig för det äter redan upp mig inifrån och ut. Jag vet inte hur jag ska klara av att leva med detta och är desperat i att få hjälp att klara detta.

  • Svar på tråden Utpressad av catfish
  • Anonym (E)

    Print screena era konversationer och polisanmäl.

  • Ess

    Det bästa du kan göra är att be honom dra åt helvete och sen blocka honom.

    Om han skulle lägga ut bilderna på nätet så är det inte hela världen, vem bryr sig om ett par naken bilder liksom.

  • Kråksången

    Ja som jag kan se det så har du två självklara val.

    1: Polisanmäl.

    2: Möt upp aset med ett gäng vänner och se till att allt han har på dig raderas, funkar inte konfrontation så slå skithögen sönder och samman. Förresten hade jag slagit honom sönder och samman ändå bara för att jag avskyr äckel som utnyttjar folk som inte är vana vid pissmänniskor.

    Finns givetvis ett tredje alternativ som är att du gör som han vill och blir sexuellt utnyttjad och då säkerligen även av hans vänner= inget att rekommendera!!!

  • Anonym (Livrädd)
    Anonym (E) skrev 2019-11-21 11:42:33 följande:

    Print screena era konversationer och polisanmäl.


    Har självklart tänkt på att polisanmäla men är rädd att det blir förgäves eftersom jag inte har någon information om vem han egentligen är :(
  • Anonym (Livrädd)
    Ess skrev 2019-11-21 11:44:33 följande:

    Det bästa du kan göra är att be honom dra åt helvete och sen blocka honom.

    Om han skulle lägga ut bilderna på nätet så är det inte hela världen, vem bryr sig om ett par naken bilder liksom.


    Bör jag berätta att jag kommer att anmäla honom om han gör något av detta? Skulle det skrämma eller bara förvärra?

    Försöker också tänka att ingen skulle bry sig, men det är mest att känslan i sig är så otroligt förnedrande och att jag annars är så mån om min integritet, svårt att tro efter det jag gjort nu såklart.. men har aldrig tidigare gjort något liknande och lär ju definitivt aldrig göra det igen. Tack snälla för återkoppling iallafall
  • Anonym (Livrädd)
    Kråksången skrev 2019-11-21 11:52:04 följande:

    Ja som jag kan se det så har du två självklara val.

    1: Polisanmäl.

    2: Möt upp aset med ett gäng vänner och se till att allt han har på dig raderas, funkar inte konfrontation så slå skithögen sönder och samman. Förresten hade jag slagit honom sönder och samman ändå bara för att jag avskyr äckel som utnyttjar folk som inte är vana vid pissmänniskor.

    Finns givetvis ett tredje alternativ som är att du gör som han vill och blir sexuellt utnyttjad och då säkerligen även av hans vänner= inget att rekommendera!!!


    Tusen tack för återkoppling. Bara att läsa att någon tycker att han beter sig illa gör att det känns lite lugnare. Man blir så isolerad och utelämnad i en sån här situation så det känns lätt som att man är ensam mot världen, haha. Tyvärr har jag nog inte tillräckligt starka vänner för att kunna slå någon sönder och samman dock. Men det tredje alternativet är såklart inte ens ett alternativ.
  • Kramklubba

    Polisanmäl utan att säga något till skithögen. Säg att du inte kan just nu, utan skjut lite på det och säg att du går med på det eftersom du inte vill ha nakenbilder på nätet. Ta med polis.

  • CitronTulo

    Om du skulle gå med på att träffa honom (eller om det är andra han vill att du ska träffa?), så kommer allt bara bli så mycket värre än att han skulle lägga upp några nakna bilder på dig!
    Förstår så väl att det känns olustigt, men det är faktiskt inte hela världen!

    Och givetvis ska du polisanmäla, du lär ju inte vara den enda som blivit utsatt av honom. Kanske kan de lägga pussel med de små bitar de får in av var och en!

    Och kom ihåg att du inte har gjort något fel! Att tro gott om andra människor är en fin egenskap!

  • Anonym (Hanna)

    Blocka. Ja det känns säker som att du tappar kontrollen över dina bilder men det är en falsk kontroll. Ofta använder män såna bilder för utpressning och när de inte längre kan kontrollera dig eller kontakta dig så försvinner deras makt. Skäms inte över att ha skickat nakenbilder eller att han lurat dig. Alla kan bli lurad och ingen skulle klandra dig. Gör dem det så är de inga äkta vänner.

    Polisanmäla också.

  • Vevoz

    Går det att identifiera dig på bilderna? Syns ansiktet? Lägenheten i bakgrunden? Tatueringar, piercingar eller födelsemärken o ärr?

Svar på tråden Utpressad av catfish