• Storstadsliv

    Bör jag berätta för hans fru att vi haft en relation?

    Hej!

    För tre år sedan började jag på ett nytt arbete. Jag och min chef kom mycket bra överens då vi har samma intressen så efter jobbet stannade vi ofta kvar för att träna tillsammans. Han är ganska mycket äldre än mig och han har dessutom fru och barn, och jag hade ingen som helst intention att det skulle leda någonvart. Jag hade aldrig tidigare varit i ett förhållande och var högst ointresserad av sådana.

    Med tiden började han att öppna upp och berättade att han och frugan hade haft det dåligt sedan två år tillbaka och han funderade på att bryta. Vi fortsatte att umgås på arbetstid och under träningen men sedan började vi luncha och träffas på stan innan och efter arbetspassen. Vi började att ha kontakt dagligen och efter sex månader insåg vi att vi var kära. Vi skulle då gå på semester från jobbet och jag förslog då att vi inte skulle ha någon kontakt under sommaren för att han skulle kunna få rannsaka sina känslor gällande sin fru utan min påverkan. Han hörde dock av sig efter några dagar och under sommaren fick jag besöka honom och hans barn. Det dröjde dock till efter sommaren innan vi hade samlag och då hade vi träffats i 8 månader.

    Han sa att han skulle lämna sin fru, han pratade med banken om huslån, vi tittade på hus. Vi hade daglig kontakt - han var den första som hörde av sig varje morgon och den sista som hörde av sig innan sängdags. Vi träffades också så ofta som möjligt och han sov ofta över hos mig efter jobbet. Vi levde helt enkelt ett parliv tillsammans. Hans fru visste dock inget. Hon visste att jag fanns i hans liv då hans barn hade pratat om mig, men hon trodde att det endast var vänskapligt.

    I och med allt han lovade så planerade jag en framtid med honom och hans barn, men han kom aldrig till skott. Månaderna gick och helt plötsligt hade 1,5 år gått och vi var på samma ruta som innan. Jag mådde så otroligt dåligt men insåg att jag bara ljög för mig själv om jag inte lämnade honom, så jag ställde ett ultimatum vilket han inte svarade på, så jag lämnade och det var en oerhörd sorg över att blivit lurad över så lång tid.

    Jag har nu en partner på riktigt och är supernöjd med mitt liv. 1,5 år har gått sedan jag lämnade min f.d. chef. Jag har ingen anknytning med honom bortsett från att han fortfarande följer mig på sociala medier och skriver till som tätt. Jag har gått vidare från honom men mitt samvete gnager. Jag tänker på hans fru som lever i en lögn. Han lurade mig men han lurade framförallt henne. Jag har frågat honom om hon vet och han svarade att hon inte vet. Hade jag varit i hennes situation hade jag velat veta. Han kommer aldrig att berätta för henne, men bör jag göra det? Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Bör jag berätta för hans fru att vi haft en relation?
  • Anonym (A)
    Storstadsliv skrev 2019-11-22 00:10:18 följande:

    Vi levde helt enkelt ett parliv tillsammans.


    Rättning: Han var gift och du var hans älskarinna och inget mer. Ni var inget par.

    Berätta för frun du om du nu helt plötsligt har kommit på att det var fel att ligga med en gift man. Att du var naiv som trodde att någon som är gift, har barn och inte ens påbörjat processen för skilsmässa på riktigt skulle köpa ett hus med sin underordnade kollega och älskarinna som han legat med i nån månad.
  • Anonym (Man48)

    Varför har du honom kvar på sociala medier ???

    Vad vinner du på att berätta för frun ...mer än att du mår bättte ?

    Släpp honom gå vidare

    Du visste att han hade en fru när du själv började pippa med honom ....lika medskyldig i mina ögon.

  • Storstadsliv
    Anonym (Man48) skrev 2019-11-22 00:28:32 följande:

    Varför har du honom kvar på sociala medier ???

    Vad vinner du på att berätta för frun ...mer än att du mår bättte ?

    Släpp honom gå vidare

    Du visste att han hade en fru när du själv började pippa med honom ....lika medskyldig i mina ögon.


    Jag har inte kvar honom på sociala medier. Han följer mig men jag följer inte honom. Jag släppte honom i förra året men jag har ett samvete som gnager.
  • Anonym (Man48)
    Storstadsliv skrev 2019-11-22 00:30:14 följande:

    Jag har inte kvar honom på sociala medier. Han följer mig men jag följer inte honom. Jag släppte honom i förra året men jag har ett samvete som gnager.


    Det går att plocka bort honom , ta hjälp av någon som kan ...social medier ...
  • Liberté

    Personligen hade jag kört över hans liv totalt. Han spelade ett spel med dig och det verkar rätt utstuderat , låt det kosta för honom.

    Finns ingen anledning att du ska vara lojal till denna person som drivit dig vidare.

  • KlantSmurfen

    Är det inte ca 1,5 år försent att göra det?

  • Anonym (Mamma till flera barn)

    Låt de bara vara. Du har gått vidare ibland händer de sånt. De kanske hittade tillbaka till varandra.. Jag själv har blivet lurad oxå på så sätt o de är bara gå vidare o skita i det.

    Man mår inte bättre för att man berättar det. Låt de få bli hans problem nu o släpp de.

    Killar säger ofta att de är dåligt i hemmet osv. Hör de ofta tyvärr.

    Flera olika killar alltså. De berättar de för mej då de tycker ja är lättsam att prata med.

    Men ja har lärt mej oxå de är bara o strunta i dom.. Lycka till

  • KlantSmurfen
    Liberté skrev 2019-11-22 00:45:59 följande: #6

    Personligen hade jag kört över hans liv totalt. Han spelade ett spel med dig och det verkar rätt utstuderat , låt det kosta för honom.

    Finns ingen anledning att du ska vara lojal till denna person som drivit dig vidare.


    Är hämnd rätt strategi när man lurat sig själv så man lät sig luras?

  • KlantSmurfen
    Anonym (Mamma till flera barn) skrev 2019-11-22 00:46:26 följande: #8

    Låt de bara vara. Du har gått vidare ibland händer de sånt. De kanske hittade tillbaka till varandra.. Jag själv har blivet lurad oxå på så sätt o de är bara gå vidare o skita i det.

    Man mår inte bättre för att man berättar det. Låt de få bli hans problem nu o släpp de.

    Killar säger ofta att de är dåligt i hemmet osv. Hör de ofta tyvärr.

    Flera olika killar alltså. De berättar de för mej då de tycker ja är lättsam att prata med.

    Men ja har lärt mej oxå de är bara o strunta i dom.. Lycka till


    jo, de påminner lite om kvinnor när de har något fuffens för sig.
Svar på tråden Bör jag berätta för hans fru att vi haft en relation?