• fruSolsken

    Letrozol- hjälp

    Hej! Skulle bli så tacksam för lite hjälp! Efter mitt andra barn verkar min kropp ha kommit i ordentlig obalans. Jag har mellanblödningar i tid och otid och får ingen egen ägglossning. Vi har försökt att få ett syskon sen i april. Jag har haft 2 ägglossningar, en i maj och en i september och utan ägglossning är det ju svårt att bli gravid. I nästa vecka ska jag till kvinnokliniken och jag vill få hjälp att få en regelbunden ägglossning. Jag har förstått att letrozol är ett medel som kan hjälpa.

    Är det någon som vill dela med sig om vad ni vet om letrozol? Vad bör jag ha koll på om letrozol för att ha lite på fötterna inför mötet?

  • Svar på tråden Letrozol- hjälp
  • EllaLo

    Hej!

    Jag tror att det kan vara så att du inte kommer få letrozol direkt / inte alls eftersom man oftast gör en utredning och får det utskrivet i samband med det. Det finns däremot provera och primolut nor som både kan få bort mellanblödningarna och kicks igång äl , läs lite om det och ta upp det men läkaren :)

  • fruSolsken
    EllaLo skrev 2019-12-04 19:19:50 följande:

    Hej!

    Jag tror att det kan vara så att du inte kommer få letrozol direkt / inte alls eftersom man oftast gör en utredning och får det utskrivet i samband med det. Det finns däremot provera och primolut nor som både kan få bort mellanblödningarna och kicks igång äl , läs lite om det och ta upp det men läkaren :)


    Stort tack för svar! Jag är helt öppen för förslag, det viktiga för mig är att få igång ägglossningen :) jag ska genast kolla upp lite om dem!
Svar på tråden Letrozol- hjälp