• Anonym (Binan)

    Hur vet man att man är bisexuell?

    Jag har varit med en tjej för länge sedan än vad jag kan minnas. Har haft flera pojkvänner men är nu singel sedan en tid tillbaka. 

    Kan inte släppa tanken på vad jag har för sexuell läggning eftersom jag är 40 år gammal och fortfarande inte vet vilket "fack" jag ska kryssa i.

    Hur vet man, hur visste du?

    Det är en skit fin tjej på jobbet, kollar alltid in hennes bak och tuttar. Men betyder det att jag är bi eller bara ser något som ser fint ut.

    Snälla hjälp en förvirrad snart medelålders.

  • Svar på tråden Hur vet man att man är bisexuell?
  • Praktisk58

    Alla är vi mer eller mindre bi. Sådan är naturen

    Men så väljer vi själva.

  • Anonym (.)

    Tror sexualiteten är lite som en gråskala mellan hetero och homo, där de flesta hamnar kring ytterligheterna.

    Jag tvekade länge kring min sexualitet. Kollade på porr med bisexuella inslag och gillade det mycket, testade sen IRL, och insåg att jag gillade det också. Det var väl då jag insåg att jag var bisexuell.

    Tänk inte så mycket! Känn efter och gör det som känns rätt istället, och skippa funderingar på att sätta en etikett. Du är ju du oavsett.

    Tror mina funderingar dröjde extra länge innan poletten ramlade ner, pga att det finns så många "konstiga" homosexuella, och att jag hade så svårt att förlika mig med det. Sen träffade jag lite folk inom gay-community och insåg att de allra flesta är rätt normala...

  • MimmiCrossdresser

    Som Anonym sa, det är en gråskala. Och man är det man känner.

    Sen är det nog ibland skillnad på sexualitet och kärlek. Många som kan tänka sig sex med båda könen men bara bli kära i ena könet tex. Om det sitter i generna eller i kulturen är en annan sak.

    Själv är jag mer  straight/bi. Kvinnor är underbara, men en kuk är rätt spännande också. Däremot kyssa en man och hångla lockar inte. Är undergiven och jag tror mest det är den sidan som dras till män, fler män som bara vill ta för sig sexuellt och behandla mig som ett objekt. Nog därför jag tycker om att klä mig som kvinna, slampigt, göra mig till ett sexobjekt.

    Så helt klart passar jag inte in som vare sig straight, bi eller homo. Kanske knäpp och galen, känns ganska rätt - man ska vara lagom galen!


    Mimmi (Man i tjejkläder) mimmi.leksak@gmail.com
  • Anonym (T)

    Du är bi. En heteropeeson har noll intresse, tvärtom ävklas av bara tanken, på att vara intim med någon av samma kön och kollar definitivt inte in baken/brösten på någon av samma kön.

  • MimmiCrossdresser
    Anonym (T) skrev 2020-08-21 10:23:09 följande:

    Du är bi. En heteropeeson har noll intresse, tvärtom ävklas av bara tanken, på att vara intim med någon av samma kön och kollar definitivt inte in baken/brösten på någon av samma kön.


    Kyss Tror du blandra ihop heterosexuell och homofob Flört
    Mimmi (Man i tjejkläder) mimmi.leksak@gmail.com
Svar på tråden Hur vet man att man är bisexuell?