• Nb1995

    Ovitrelle - bivärkningar

    Ni som kör/har kört med Ovitrelle, vad hade ni för biverkningar? Jag är på nummer försök nummer 3 med hjälp av Letrozol och Ovitrelle. Skriv gärna när ni och om ni plussat och hur många gånger det gick på! ?


    Ovitrelle - Bivärkningar
  • Svar på tråden Ovitrelle - bivärkningar
  • Anonym (R)

    Fick inga speciella biverkningar. Försökte 12-13 gånger med Letrozol och Ovitrelle utan att bli gravid. Men blev sedan gravid på första IVF-försöket. Nu gravid igen naturligt.

  • Nb1995

    Tack för ditt svar och grattis till era barn! Håller tummarna att vi har med oss turen snart...

  • ennglisa84

    Jag hade inga biverkningar från Ovitrelle, har gjort tre IVF:er och ska börja min fjärde nu. Håller tummarna för att det går vägen för er! Lycka till!

  • S9191

    Hej! 

    När vågade ni testa efter Ovitrelle?

    Tog Ovitrelle CD14
    NC säger att ÄL var CD19 (känns sent) Borde varit tidigare?

    och är nu på Ovitrelle +15. Haft mensvärk så känns som den är på G vill inte testa och bli besviken Skäms

    Angående biverkningar jag jag känt mig trött av letrozolen och mest lite molvärk av ovitrellen. Så inga större men ändå känt en skillnad i allmän tillståndet, men kan ha med hela grejen att göra också. 

  • Anonym (Mia)

    Försöker väcka tråden till liv..

    Jag tog ovitrelle för exakt 7 dagar sedan och har sen typ ÄL+3/4 molvärk och mensvärk. Vågar inte ha för stora förhoppningar men en undrar ju om det är ovitrellen som spökar eller inte..

    Någon annan med erfarenheter? :)

  • amandakollb
    Anonym (Mia) skrev 2020-05-03 20:07:29 följande:

    Försöker väcka tråden till liv..

    Jag tog ovitrelle för exakt 7 dagar sedan och har sen typ ÄL+3/4 molvärk och mensvärk. Vågar inte ha för stora förhoppningar men en undrar ju om det är ovitrellen som spökar eller inte..

    Någon annan med erfarenheter? :)


    Jag tog ovitrelle i måndags, dvs 6 dagar sen och jag känner mig jättekonstig haha, tänker att det är ovitrellen. Jättetrött och typ molvärk konstant. Ömma bröstvårtor. Yr ofta när jag ställer mig upp.

    När tänkte du testa första gången?:)
  • Anonym (Mia)
    amandakollb skrev 2020-05-03 20:19:56 följande:

    Jag tog ovitrelle i måndags, dvs 6 dagar sen och jag känner mig jättekonstig haha, tänker att det är ovitrellen. Jättetrött och typ molvärk konstant. Ömma bröstvårtor. Yr ofta när jag ställer mig upp.

    När tänkte du testa första gången?:)


    Jag känner mig också yr vid uppresning! Jag testade idag bara fö att se när ovitrellen går ur, svagt sträck. Kan bifoga bild nedan. Själv då??

  • amandakollb
    Anonym (Mia) skrev 2020-05-03 21:23:36 följande:

    Jag känner mig också yr vid uppresning! Jag testade idag bara fö att se när ovitrellen går ur, svagt sträck. Kan bifoga bild nedan. Själv då??


    Så svårt att veta vad som är ovitrelle och inte! Vet inte, jag har inte fått bekräftat från natural cycles ännu att jag haft äl (ingen riktigt tempökning) så just nu tror jag att ovitrelle inte funkade för mig så har typ redan gett upp hoppet om denna cykel. Men ska försöka att inte testa före bim.. när beräknar du bim?
  • Anonym (Mia)
    amandakollb skrev 2020-05-03 22:03:54 följande:

    Så svårt att veta vad som är ovitrelle och inte! Vet inte, jag har inte fått bekräftat från natural cycles ännu att jag haft äl (ingen riktigt tempökning) så just nu tror jag att ovitrelle inte funkade för mig så har typ redan gett upp hoppet om denna cykel. Men ska försöka att inte testa före bim.. när beräknar du bim?


    Jag tror bim är 12 maj för mig. Om du du har de symtomen men kanske ej ägglossat ere någ ovitrellen som spökar för båda :(
Svar på tråden Ovitrelle - bivärkningar