• Anonym (Längtar)

    När försöka efter en abort (MA)

    Tja!!

    Jag har precis genomgått en abort för ca en vecka sedan på grund av MA har haft 2 missfall tidigare ett tidigt missfall och ett MA precis som nu. Jag blev sedan gravid med mitt första barn ca 3 mån efter. Nu planerar vi andra barnet men som slutade i MA. Blöder inte så mycket nu men fortfarande lite tänkte vänta med att sexa förens om ca 1 månad. Ni som gjort abort (ofrivilligt/frivilligt) när blev ni gravid igen?

    Jag har köp natural cycles För att börja tempa men enligt den så tar det ju några månader innan den börjar hänga med om jag förstår det rätt? Någon som har natural cycle ?

  • Svar på tråden När försöka efter en abort (MA)
  • Aamon

    Vill bara beklaga. Ibland blir det inte som man vill <3

    Blev gravid 8 mån efter mitt utomkvedshavandeskap. Försökte varje cykel me n tog sig inte förens efter 8 mån. Slutade i MA.

    Blev gravid 3 mån efter MA, den graviditeten blev sonen.

    Hade NC och den stämde från första månaden för mig iaf.

    Det sägs att man har lättare att bli gravid de 3 första cyklarna efter ett missfall så jag skulle säga att det bara är att köra när det känns ok fysiskt och psykiskt.

  • Anonym (Längtar)

    Hej

    Tack så mycket, och grattis till sonen :)

    Ja precis men jag vågar inte riktigt hoppas för mycket. Får jag fråga vad du fyllde i NC appen? Jag fyllde i att jag var gravid men börjat blöda (misfall) Hoppas NC kan mäta korrekt trots detta. Ska inte förlita mig blint på den heller. Ja precis jag tänkte köra på när jag mår lite bättre känner mig fortfarande lite nedslagen :/ men ville bara höra ifall någon blev gravid direkt efter, skönt att höra solskenshistorier:)

  • BDN

    Jag blev gravid igen efter min första normala cykel. Hade ett par cykler innan det där jag blödde från och till vilket senare visade sig berodde på att jag hade rester kvar. Jag har använt NC länge och det var till stor hjälp för att bli gravid på nytt. Det, och ägglossningstester.

  • Aamon
    Anonym (Längtar) skrev 2019-12-16 21:08:25 följande:

    Hej

    Tack så mycket, och grattis till sonen :)

    Ja precis men jag vågar inte riktigt hoppas för mycket. Får jag fråga vad du fyllde i NC appen? Jag fyllde i att jag var gravid men börjat blöda (misfall) Hoppas NC kan mäta korrekt trots detta. Ska inte förlita mig blint på den heller. Ja precis jag tänkte köra på när jag mår lite bättre känner mig fortfarande lite nedslagen :/ men ville bara höra ifall någon blev gravid direkt efter, skönt att höra solskenshistorier:)


    Jag avslutade graviditeten i NC och ändrade läge till planera graviditet
  • Anonym (Längtar)
    BDN skrev 2019-12-16 21:20:41 följande:

    Jag blev gravid igen efter min första normala cykel. Hade ett par cykler innan det där jag blödde från och till vilket senare visade sig berodde på att jag hade rester kvar. Jag har använt NC länge och det var till stor hjälp för att bli gravid på nytt. Det, och ägglossningstester.


    Hoppas att det tar sig snabbt för mig med då, ska klicka hem ett paket ägglossningstest med. :)
Svar på tråden När försöka efter en abort (MA)