Inlägg från: närkommertrean |Visa alla inlägg
  • närkommertrean

    Hinnsvepning

    Fick en hinnsvepning i v 37+5, var öppen 2,5 cm men tappen var ganska hård. Hände ingenting. Lite mer förvärkar bara. Hade tid för igångsättning i v 38+0 och då var jag öppen 3 cm men det behöver inte vara hinnsvepningen som gjorde att jag öppnade mig lite till under de där två dagarna.

  • närkommertrean
    eme141 skrev 2020-02-09 00:14:39 följande:

    Hej, nyfiken på....Varför har ni fått hinnsvepning?


    Jag hade en planerad igångsättning eftersom mitt tidigare barn var stor när han föddes vilket resulterade i en stor förlossningsskada. Några dagar innan igångsättningen fick jag en hinnsvepning i hopp om att hjälpa kroppen på traven att mogna och att förlossningen skulle dra igång av sig själv eller att det skulle gå att ta hål på fosterhinnorna direkt vid igångsättningen.
  • närkommertrean
    eme141 skrev 2020-02-09 10:37:04 följande:

    Hur gick det för dig då, hur var din erfarenhet av detta?


    Hur bra som helst, en drömförlossning! Det var min tredje förlossning. Jag var öppen 3 cm när jag kom in men tappen var fortfarande hård så jag fick tre doser cytotec med två timmars mellanum. Två timmar efter sista dosen fick jag regelbundna värkar och tappen var mjuk så de tog hål på hinnorna. 3,5 timmar senare var sonen född.
  • närkommertrean
    eme141 skrev 2020-02-09 10:37:04 följande:

    Hur gick det för dig då, hur var din erfarenhet av detta?


    Haha, läste igen och antar att du menade min erfarenhet av hinnsvepningen! :) Den gjorde ingenting för att hjälpa förlossningen att starta...
Svar på tråden Hinnsvepning