• Anonym (Liv)

    Nån som använt botox el fillers innan de visste om graviditet?

    Hej på er.

    Pga kroppsliga faktorer har jag haft kraftiga menstruationsrubbningar, samt att vi länge försökt bli gravida. Jag upptäckte först i v. 16 att jag var gravid och hade då hunnit använda fillern Stylage. Nu är jag oroliga att någon skada kan vara skedd, då fillers ej är rekommenderad under graviditet. Någon som råkat göra samma?

    Obs! Dömande kommentarer undanbedes, inte vad jag behöver just nu.

  • Svar på tråden Nån som använt botox el fillers innan de visste om graviditet?
  • Anonym (Yes)

    Ja! Både botox och fillers, i typ 3:e månaden. Ingen fara alls. Hela graviditeten och bebisen var perfekta :)

  • Anonym (Liv)

    Eftersom jag redan hade fillers i kindben och läppar, antar jag det inte kan göra någon mer fara, om det ens finns någon. Ska sluta noja nu.

  • Anonym (Yes)

    Äh vet flera som gjort behandlingar och fått helt friska barn. Läkare själva säger att det inte är någon fara men att man ska vara på den säkra sidan. I mitt fall visste jag inte om graviditeten men vet andra som vetat men ändå gjort. En av dom är själv läkare :p Hon sa bara att det ska mycket till för att material/ämne ska in i bebisen.

    Men så hade man ju inte resonerat om tex alkohol. Så man ska ta det säkra före det osäkra men händer det så är det inget att må dåligt av :

  • Anonym (Liv)

    Nej de är ju mycke som man blir avrådd att göra då man är gravid. Skulle dock va jobbigt om det var ngt fel på barnet, om än man inte vet orsak skulle man nog klandra dig själv. Men många fillers är ju ett kroppseget material och som sagt har man de dessutom redan.i kropppen är ju redan ?skadan? skedd då...& att botox ska passera fostret är knappast trovärdigt..Men förstår att injicerare vill hålla ryggen fri då ingen forskning gjorts.

  • Anonym (Jo)

    Jag gjorde fillers, fick missfall två veckor efteråt.

  • Mamatobe144
    Anonym (Liv) skrev 2020-01-27 09:11:52 följande:

    Hej på er.

    Pga kroppsliga faktorer har jag haft kraftiga menstruationsrubbningar, samt att vi länge försökt bli gravida. Jag upptäckte först i v. 16 att jag var gravid och hade då hunnit använda fillern Stylage. Nu är jag oroliga att någon skada kan vara skedd, då fillers ej är rekommenderad under graviditet. Någon som råkat göra samma?

    Obs! Dömande kommentarer undanbedes, inte vad jag behöver just nu.


    Hej Liv hur gick det för dig? Liknande situation. Mvh M
  • Anonym (Jag)
    Mamatobe144 skrev 2020-09-07 13:33:00 följande:

    Hej Liv hur gick det för dig? Liknande situation. Mvh M


    Undrar med!

    Gjorde botox på äl och blev gravid just den dagen

    Helvete

    går det å se på kub?
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Jag) skrev 2021-05-08 13:00:16 följande:

    Undrar med!

    Gjorde botox på äl och blev gravid just den dagen

    Helvete

    går det å se på kub?


    Bäbis är född, helt normal ;) Var inte orolig!
  • Sandstrand1
    Hur gick det för er? Hur mår barnen idag? Gjorde botox en månad innan jag plussade (är nu i vecka 6) och känner mig så orolig och har otroligt dåligt samvete för att ha skadat fostret. 
  • Anonym (Jag)
    Sandstrand1 skrev 2023-07-15 20:07:14 följande:
    Hur gick det för er? Hur mår barnen idag? Gjorde botox en månad innan jag plussade (är nu i vecka 6) och känner mig så orolig och har otroligt dåligt samvete för att ha skadat fostret. 
    Om du inte var gravid vid själva sprut tillfället behöver du inte oroa dig. det handlar om att inte vara gravid de 72 h efter Botoxingreppet 
Svar på tråden Nån som använt botox el fillers innan de visste om graviditet?