• Parishilton

    Pojkvän i fängelse

    Hej! Min pojkvän har blivit dömd till 3 år och 4 månader i fängelse. Han har suttit häktad sen i augusti (2019) och som jag förstått så räknas det in i fängelsetiden. Så när kommer han ut? Augusti 2021? Eller innan dess? Har ju hört att man blir släppt efter cirka 2/3 av tiden men kan det bli så att han släpps innan? Saknar han som fan och om någon kan hjälpa mig med dessa frågor vore jag evigt tacksam. Mvh Paris

  • Svar på tråden Pojkvän i fängelse
  • Anonym (Grattis)

    Kan ju bara gratulera dig i ditt utmärkta val av pojkvän!

    En riktig svärmors dröm.

    Och när han kommer ut beror ju på hur han uppför sig.

    Så om det är våldsbrott kommer han säkert inte att uppföra sig särskilt väl med likasinnade där.

    Men om han bara stal några miljoner av nån kanske han kommer tidigare.

    Oberoende så skulle jag nog rekommendera att du tänker över ditt val av pojkvän.

    Ganska stor procent är återfals förbrytare, men kanske det är skönt med semester från han nu å då.

  • Tecum

    Varför är du tillsammans med någon som gjort ett så allvarligt brott att han fått över tre år i fängelse? Dumpa honom istället och skaffa dig ett liv med en hederlig kille.

    Om han skött sig kommer han ut hösten 2021.

  • Anonym (Gladiator)

    Vad spelar det för roll när han kommer ut. Dumpa honom nu.

  • Anna60

    Han kommer ut efter 2/3 av tiden. Därutöver skall de månader han suttit i häkte avräknas. Men den sista tredjedelen är villkorlig. Dvs om han bryter mot lagen under den tiden, så får han vackert krypa in i finkan igen och avtjäna sista tredjedelen.

    Ett råd: Passa på att dra nu när han sitter inne. Det där är inte någon du vill ha som pappa till dina barn. Och inget barn vill ha en kriminell far. Dessutom utvecklas du själv inte med honom. Du lär bara dras in i hans skit när han kommer ut.

    Svenska lagar gör att det är skrattretande låga straff. Man undrar ju vad han gjort som får 3 år i fängelse. 

  • Anonym (G)

    Varför kan du ens fortsätta en relation med en som suttit inne?

  • CitronTulo

    Han sitter minst 2/3 av strafftiden och häktningstiden räknas av. Om han har misskött sig så kan han få fler dagar i anstalt innan han blir villkorligt frigiven.

    Han måste sitta minst 1/4 av strafftiden innan han kan bli föremål för normalpermission..

    Med tanke på strafftiden gissar jag narkotikabrott eller ekobrott.. kanske grovt rån..?

    Låter ju som en kul framtid för dig ihop med honom..

  • Anonym (song)

    Herregud, sverige är fullt av killar som inte hittar någon partner och här har vi en
    tjej som tänker vänta på en kåkfarare i 2-3 år .....

  • Anna60
    Anonym (song) skrev 2020-01-28 13:47:41 följande:
    Herregud, sverige är fullt av killar som inte hittar någon partner och här har vi en
    tjej som tänker vänta på en kåkfarare i 2-3 år .....
    Flickor attraheras av bad boys. När de blir kvinnor, vuxna, så inser dom att dessa killar inte är något att ha. De är inte intresserade av familjen - annat lockar. Men det är så dags då. 
  • Parishilton

    Tackar för alla som svarat på tråden och jag kan nu med glädje ett år senare säga att jag äntligen är över honom och kommer absolut inte fortsätta våran relation när han kommer ut. 

Svar på tråden Pojkvän i fängelse