• Stefan99

    Han har alltid vänner där

    Jag lever på distans med en kille, han har alltid vänner där när jag inte är där.
    Så fort jag lämnar så har hon någon på besök, det är som att han inte klarar av att vara ensam.

    Har länge sagt att han kan ha vänner även när jag är där, men det verkar inte hans vänner vilja, eller han själv för den delen.

    När jag är där mer än säg 5 dagar så börjar han tröttna på mig och vill vara med sina kompisar, jag hindrar honom inte på något sätt att umgås med andra, men det verkar som han inte törs prata med mig om vad som är problemet.

    Jag har också sagt att detta tär på mitt självförtroende, ungefär som att jag inte duger mer än att vara hans sexpartner och att han skäms för mig.

    Vi har pratat om att jag ska flytta dit nu i sommar då jag får jobb.

    Dock brukar han alltid klaga på att han aldrig har besök, men det har han så fort jag lämnar och så super dom ihop eller något annat, lagar middagar ihop. När jag är där är det som att han skäms över mig och inte vill bjuda sina bekanta över. Förvisso bor han trångt men han klagar alltid att han är ensam fast han aldrig är det, han har till och med nattgäster, något jag aldrig har.

    Jag tycker också ibland det verkar som han blir deprimerad när jag kommer på besök, ungefär som jag hindrar honom från att leva hans liv med vänner.

    Hur ska man tolka detta, det känns som vi inte kommer någon vart i förhållandet även om det har pågått i ca 1 års tid. Han surrar ofta om att besöka mig men han bor i stan och jag på landet.

  • Svar på tråden Han har alltid vänner där
  • Magical

    Har du skrivit om detta förut? Tycker jag känner igen det. 

    Mitt råd är i af att inte flytta förrän ni rett ut hur ni ska ha det. Klart man måste kunna träffas med kompisar till slut? Verkar väl vara en bra ide att passa på att bjuda hem dem så att de får träffa dig när du är där. 

Svar på tråden Han har alltid vänner där