• sofiahammar

    Konstigt bajs

    Känsliga tittare varnas för bajsbild ????????

    Har en nu tre månader gammal bebis som i minst två månader ha haft några konstiga svart/brun/röda grejer i bajset. Jag har varit i kontakt med BVC och hon bara rycker på axlarna och verkar inte veta vad det är. Har nu kört mjölkfritt/äggfritt/sojafritt i en månad och det har inte blivit bättre. Han är även lös i bajset utan gryn (men det kan väl bebisbajs vara visserligen ????)

    Det hela började när han blev förkyld och då jag samtidigt åt antibiotika.

    Någon som kan ha en aning om vad det är eller kan bero på? :)

  • Svar på tråden Konstigt bajs
  • syntharen

    Jag kan inte svara på vad det är men jag kan säga att jag är säker på att det är helt normalt. Två av mina 3 barn helammades och när dom blev förkylda så blev deras bajs konstigt. Ena fick t.ex helt grönt bajs när hon var förkyld. Den andra fick väldigt slemmigt bajs när han var förkyld. Båda fick vattnigt bajs när jag eller dom själv fick penicilin. Alla färger är tydligen normala så länge det inte är vitt.

  • Anonym (Ojdå!)

    Min son sket vitt - googlade och - det kan också hända.
    Inga problem!

  • syntharen
    Anonym (Ojdå!) skrev 2020-05-26 19:57:15 följande:

    Min son sket vitt - googlade och - det kan också hända.

    Inga problem!


    Jaha där ser man
  • sofiahammar

    Tack snälla för svaren. Det lugnar mig lite i alla fall. Han har också bajsat slem och grönt i samband med förkylning, men har försvunnit efter några dagar. Det här vill liksom inte ge med sig. Ser ut som att det är något tarmen liksom släpper ifrån sig. Men det är nog inget att vara orolig för då.

Svar på tråden Konstigt bajs