Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

    Vad tycker ni om 5-minuters-metoden?

    Jag sitter jämte/ligger jämte och så lägger jag vänligt men bestämt tillbaka om de sätter sig upp. Jag är sjukt tråkig med. Denna metoden kan det ta allt från 5 min- 2,5 h att natta.

    Har även en sköldpadda "Cloud B Tranquil turtle Auqa" med nattlampa och spelar havsljud eller en lugn melodi. Sen vi skaffa den somnar 3-åringen snabbare. Och tar max 45 min.

    Vill inte använda metoder som handlar om att de ska somna själva.

  • Anonym (L)
    TheresePi skrev 2020-07-18 21:12:00 följande:

    Tack för tips. Är rädd att jag är mer en distraktion än hjälp om jag sätter mig bredvid sängen då han från 5 månaders ålder somnat jättegott på egen hand utan minsta gråt. Men jag kanske får testa en gång och se. Någon rolig nattlampa som är lite sövande ska kollas upp!


    Ja svårt att säga vissa dagar märker man att de blir distraherade av att man är där. Men jag märker tydligt att allt går i perioder. Helt plötsligt funkar inte vissa saker längre . Man får pröva sig fram. Men jag personligen vill vara med dem så de inte känner sig övergivna.

    Ja jag blir jätte trött själv av den sköldpaddan, har somnat några gånger av misstag haha. Den funkar dock dåligt på vår 7 månaders då hon blir helt galen och ska fånga ljuset. Men man kan ha igång bara ljudet eller ljuset om man vill på den sorten. Den är rätt dyr men jag tycker den var värd pengarna då 3-åringen blir så lugn och trött av den.
  • Anonym (L)
    TheresePi skrev 2020-07-18 22:09:12 följande:

    Jag googlade lite och såg att den verkade populär även bland vuxna haha. Osäker på om han är lite liten ännu, men om det fortsätter så kanske det kan vara lagom att önska sig i julklapp :) Som du säger, perioden att somna själv kanske är över för nu, skall testa att sitta med honom imorgon en stund och se hur han reagerar.


    Det förstår jag haha. Den är livsfarlig om man är trött..

    Ja du får pröva dig fram. Kanske lyssna på en pod i ena örat för att slippa sitta och ha tråkigt själv. Kan ju också vara att om han sover mitt på dagen så kanske den tiden måste kortas ner eller flyttas tidigare på dagen. Eller så är det något annat som stör han?
Svar på tråden Vad tycker ni om 5-minuters-metoden?