Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

    Han vill gömma datorerna och är rädd att polisen ska hitta dem.. vad döljer han?

    Anonym (-) skrev 2020-07-21 22:55:46 följande:

    Märkligt att polisen inte redan tagit dator och telefon. Det finns ju en uppenbar risk att han gör sig av med bevis.
    Däremot kan man ju resonera som så att skulle han verkligen vara skyldig skulle han väl inte gömma dem, utan typ elda upp dem 50 mil hemifrån eller så.
    Som sagt, det är väldigt jobbigt att vara utan dator eller telefon under några månader - men han kommer ju vara utan dem på obestämd tid även om han gömmer dem hos någon. Dessutom brukar polisen ta dem innan de bestämmer om åtal skall väckas - för att se om det finns något som kan leda till fällande dom.
    Min man blev anklagad för övergrepp. Han hämtades av polisen en morgon för förhör. I samband med detta tog de hans dator och telefon + min dator. Det tog ca 2 månader för mig att få tillbaka min dator, och 3 månader för honom att få tillbaka sina saker. Min man är 100% oskyldig, och de hittade som väntat ingenting alls i tel eller dator, och allt lades ner innan åtal.


    Vem anmälde honom och varför?
Svar på tråden Han vill gömma datorerna och är rädd att polisen ska hitta dem.. vad döljer han?