• felle3

    Gravid v 40+4 starkare förvärkar

    Hej är nu gravid i v 40+4 med barn nr 4.

    Haft normala förvärkar sedan v 33. Senaste veckan varje dag och tätare. Igår trodde jag nästan det var dags. När vi åkte bil Fick jag flera onda förvärkar eller värkar tom svårt å veta vilket Det var. Trots att jag fått 3 barn. Men ont gjorde dom. Fick även ont ut i ryggen å under magen även när värkarna hade paus. När vi kom hem lugnade det sig å fortsatte med enbart molande å mensvärk. För en vecka sen var jag öppen 2 cm å tappen var 2 cm. Har hemsk foglossning å värk tryck i underlivet, hög puls å väldigt trött på å va gravid nu. Börjar oroa mig för det mesta. Både mig å barnet. Har tid för ev igångsättning den 19 men känns som en evighet dit. Övervikt sedan innan så därav igångsättning v 41. Är det lönt att ens ringa förlossningen för en undersökning? Idag änsålänge bara molvärk. Någon som haft det så här när det varit nära? Tacksam för alla svar.

  • Svar på tråden Gravid v 40+4 starkare förvärkar
  • Tinala

    Hej,

    Jag är i liknande situation. Är i v 39+0 idag och har nu i snart tre veckor haft mycket förvärkar och för varje dag tycker jag att de blir allt starkare. I helgen höll de på i nästan ett dygn (kunde sova hyfsat igenom dem under natten men började tillta på söndag morgon igen) och då trodde jag ju att det var på gång men nej, det avtog igen. I förrgår kväll var de så starka att jag fick andas mig igen dem i några timmar men sen stannade det av IGEN. Detta är min tredje graviditet så man tycker ju att jag också borde vara van men detta tär på mig något oerhört. Att hela tiden tro att det är på gång för att sedan inse att det inte är det den här gången heller...

    Ska på undersökning hos min BM idag om några timmar och ska eventuellt få en hinnsvepning. Jag har egentligen inga tips att ge, ville bara skriva att jag verkligen känner med dig och förstår dig.

  • felle3

    Bara det är skönt nog. Någon som förstår. Tack.

    Hoppas hon kan göra en lyckad hinnsvepning på dig och att det hjälper dig. Ja visst är det jobbigt att bara vilja att det ska dra igång å så gör de inte de varje dag känns eller egentligen timme känns som en evighet. Uppdatera gärna här sen hur de gick hos din barnmorska. Och lycka till

  • Tinala

    Tack!

    Det gick ju inte så bra tyvärr. Hon sa att hon räknat fel och att hon inte kan göra hinnsvepning (eller ens undersöka tappen för att det skulle kunna sätta igång någonting) förrän nästa vecka när jag gått 40 fulla veckor. Hon bad om ursäkt för att hon givit mig falska förhoppningar inför dagens besök men kunde inte göra någonting.

    Även om jag förstår att det omöjligt är så himla lång tid av graviditeten kvar så känns det så sjukt hopplöst och segt just nu...

    Hur har det gått för dig ts, har du haft mycket känningar idag?

  • felle3

    Usch vilken besvikelse. Så tråkigt för dig.

    Mest molande idag men jobbigt ändå. Trycket är lika jobbigt idag. Provade att ringa barnmorskan för en hinnsvepning men dom hade inga tider. Känns hopplöst de mesta just nu.

Svar på tråden Gravid v 40+4 starkare förvärkar