• Anonym (anonym hihi)

    p-piller och sockerpiller

    Jag äter p-piller (estrelen) där det finns fyra sockerpiller man kan äta. Jag tänkte hoppa över de men råkade ta ett sockerpiller utan att jag tänkte på det. Vet någon om det påverkar skyddet något om man bara tar typ två sockerpiller o sen går vidare, eller måste jag äta alla fyra iallafall? ska träffa min kille i helgen och orkar verkligen inte ha mens hahah

  • Svar på tråden p-piller och sockerpiller
  • Anonym (Anonym)

    Du verkar väldigt oerfaren. Förstår du innebörden av "sockerpiller"? Det innebär att det bara är ett fejkpiller utan några som helst hormoner. Du kan äta dem eller låta bli, det påverkar ingenting. Enda orsaken att det finns sockerpiller på en karta är för att man ska skapa en vana att äta en tablett om dagen så att man kommer ihåg det.

  • Anonym (anonym hihi)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-03 09:24:58 följande:

    Du verkar väldigt oerfaren. Förstår du innebörden av "sockerpiller"? Det innebär att det bara är ett fejkpiller utan några som helst hormoner. Du kan äta dem eller låta bli, det påverkar ingenting. Enda orsaken att det finns sockerpiller på en karta är för att man ska skapa en vana att äta en tablett om dagen så att man kommer ihåg det.


    Japp, jag är väldigt oerfaren, har bara ätit tre månader. Vet att det är "fejkpiller", men barnmorskan sa att man kunde ta fyra-sju piller. Undrade då om det gjorde något om man bara tog två piller eller om man ändå behöver ta fyra-sju.
Svar på tråden p-piller och sockerpiller