• LLvin

    Förstört tvättmaskin??!!

    Hej!

    Jag har lyckats tvätta ett paket tändstickor i tvättmaskinen!! Brukar alltid vara noga med att rensa kläderna men nu lyckades jag missa detta och tändstickorna följde med i tvätten. Inte ett helt paket men det var ändå fullt av tändstickor i maskinen och även i den delen där man kan tömma ut vatten. 

    Har tvättat två gånger efter det och det gick bra. Men nu på natten upptäckte jag att det har läckt ut vatten från tvättmaskinen. 
    Någon som varit med om något liknande? Tror ni att den är helt förstörd? Har aldrig varit med om det blivit stopp tidigare.

  • Svar på tråden Förstört tvättmaskin??!!
  • Fredde1981

    Som ovanstående, rengör filtret, se till att du monterat tillbaks det ordentligt.

    Men vart läckte det ifrån? Luckan, filtret, avtappningen? Några tändstickor ska inte kunna förstöra en tvättmaskin.

  • LLvin

    Ja jag rengjorde filtret och där satt det några tändstickor .. Vattnet hade runnit ut från den slangen som går till avloppet (helt värdelös på den terminologin), men senare på natten hade vattnet runnit undan där.. så det kanske "lossnade" .. 
    Jag tänker också att den borde tåla att något sådant händer någon enstaka gång.. har aldrig tvättat annat än kläder annars 

Svar på tråden Förstört tvättmaskin??!!