Inlägg från: anonymatom |Visa alla inlägg
  • anonymatom

    Vad innebär att vara vänster eller höger?

    Ja, jag vet inte vad det innebär. Och jag försöker att hitta en sida som förklarar det bra men jag hittar ingen. Sen känns det dessutom som att partierna ändrar det de står för lite då och då så jag förstår inte heller vilka partier som står var på vänster-höger skalan. Allt "bra" jag hittar är gammalt.

    Snälla kan någon förklara. Jag får dessutom rösta i nästa riksdagsval så det lönar ingen att jag inte har koll på detta.

    Jag vet ju vad jag vill ha inom politiken men jag fattar verkligen inte vad som är vänster eller höger och sen vilka parti som eventuellt står på den sidan som har det jag vill ha. Om ni fattar.

  • Svar på tråden Vad innebär att vara vänster eller höger?
  • anonymatom
    Anonvm skrev 2020-12-24 02:30:46 följande:
    Skit i etiketter som "höger" o "vänster" Förklara kortfattat vilka politiska frågor du värdesätter så ska jag berätta för dig vad du ska rösta på 2022.
    Tack! Detta gjorde mig bara förvirrad, trodde det var typ slaget i sten vad höger och vänster var. Men tydligen inte. Kan jag skriva till dig privat när jag funderat lite mer på det? Pallar inte riktigt diskutera vad jag vill ha inom politik där alla kan läsa, och där dessutom flera stycken i min närhet listat ut vem jag är trots mitt anonyma konto. Suck...
  • anonymatom
    LasseBD skrev 2020-12-24 07:24:44 följande:

    Personligen föredrar jag att titta bakåt inför valen.

    Hur har partierna agerat under förra mandatperioden? Det är kanske lättast att se vad regeringspartierna gjort men allianspartierna styrde ju för inte allt så länge sedan så man kan ju få ett hum om vad de vill ändå.

    Det politiker säger innan val kan man skita i. För mycket kan de inte göra eftersom de alltid ska enas med en massa andra partier.


    Ja men det är exakt därför som jag vill börja hålla koll på politiken nu. För innan valen gör partierna allt de kan för att få röster, sen är det inte alltid rimligt att få igenom allt de sagt och så slutar det med ett besviket samhälle. 
Svar på tråden Vad innebär att vara vänster eller höger?