Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

    Hade du lämnat eller inte?

    Jag hade lämnat och jag har lämnat killar av den anledningen också. För mig handlar det inte om att vara ytlig eller inte ytlig, utan det handlar om att jag helt enkelt måste attraheras av min partner. Jag måste tycka att min partner är snygg och attraktiv, tycker jag inte det så är det dömt att misslyckas och då är det mer som en vänskapsrelation än ett riktigt förhållande. Då är det bäst för oss båda att vi avslutar det hela. Det går faktiskt att hitta någon som man både gillar som person och som man tycker är snygg och attraktiv. Det är det jag söker, inte antingen eller.

  • Anonym (Kvinna)

    Nu har jag en kille som både är sjukt snygg och har en fin personlighet så det går som sagt att hitta båda. ;)

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Matilda) skrev 2020-12-28 21:20:48 följande:

    Så då lämnar du om din partner blir oattraktiv? Tjockar på sig, blir brännskadad, förlorar en lem? 

    Då är hen ju knappast attraktiv?


    Det beror på. Om vi har varit tillsammans länge och jag verkligen älskar honom så vet jag inte hur jag hade gjort men jag tänker inte vara i ett förhållande med någon som jag inte finner attraktiv eller snygg, då vill jag inte ha sex med personen och sex är viktigt för mig i ett förhållande. Jag hade definitivt inte inlett något med någon som jag från början inte finner snygg och attraktiv.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Matilda) skrev 2020-12-28 21:25:05 följande:

    Vad är sjukt snygg? Jag är uppriktigt nyfiken. 


    Jag tycker att han är sjukt snygg men du kanske inte skulle tycka det men enligt mig så är han det. Det är väl olika, vad man anser är sjukt snyggt.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Matilda) skrev 2020-12-28 21:40:26 följande:

    Ja, därför undrar jag vad det är som gör att du tycker att han är sjukt snygg. Speciella attribut?


    Han är lång, har fina blå ögon med lite gult runt, han har tatueringar, han har ett fint ansikte, han är tränad och har muskler. Bland annat det!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-29 04:54:22 följande:

    För det första. Tycker ni alla att ni är så j-a snygga att ni inte kan vara tillsammans med en 6:a?

    Sen är det så att kvinnor som jag tycker väldigt mycket om tenderar att bli mer attraktiva än deras objektivt bedömda utseende. Dessutom får man ju knappast ha en 9:a för sig själv speciellt länge.

    Stor del av utseendet går ju att påverka själv. En vältränad kvinna är ju i princip alltid snygg. I tråden nämns tatueringar och muskler som manliga attribut. Och sånt går ju att ordna. Så vad är problemet.

    Att hitta någon med ett attraktivt utseende är ju ganska enkelt. Men de där individerna som man klickar med på riktigt kan det ju gå tio år mellan varje. Min erfarenhet är att man med dessa har vansinnigt kul tillsammans. Ett utseende vänjer man sig ju vid och så är det inte mycket mer med det.


    Jag tycker att jag är över en 6a, ja.

    En vältränad kvinna är inte alls alltid snygg. Snygghet sitter ju främst i ansiktet och man är verkligen inte alltid snygg i ansiktet bara för att man är vältränad. Visst, man kan göra sig snyggare men det är bara till en viss del. Ansiktsdrag osv kan bli svårt att förändra. En stor näsa, exempelvis, kan förstöra mycket. Visst, det går att operera men långt ifrån alla har möjlighet att göra det. Är man ful i ansiktet så går det inte alltid att göra så mycket år den saken, tyvärr, och då är det rätt kört. För mig är ansiktet viktigast.

    Som sagt, det går att hitta någon som både är snygg och som är en bra person som man klickar med så jag behöver i alla fall inte välja antingen eller.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-29 18:53:12 följande:

    Det är tur för dig att du tycker du är så snygg och jag önskar dig lycka till med att hitta en likasinnad så ni kan sitta i soffan och beundra varandras ansiktsdrag.

    Tur vi alla är olika. Kvinnor som uttrycker sig så nedlåtande mot andra p.g.a utseende går fetbort i min bok.


    För mig är det viktigt att man både är snygg utseendemässigt och har en bra personlighet. Uppfyller man inte både och så får det vara, jag behöver inte välja mellan antingen eller. :) Så enkelt är det!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-30 00:52:29 följande:

    Låter som du har mycket lägre krav än jag på personlighet.


    Varför låter det som det?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-30 11:21:22 följande:

    Haha, jag ser bra ut och har bra personlighet. Men jag skulle aldrig kunna tolerera den ytlighet jag ser prov på i denna tråd. Vilken tur att jag också kan välja.


    Svara på min fråga istället.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Liv) skrev 2020-12-30 02:57:54 följande:

    I mina öron låter det som att du har mycket högre krav på dig själv. Å andra sidan beror det på om du är singel eller inte.

    Det finns många människor som ser bra ut och har bra personligheter. Men om man inte ser bra ut själv och har en bra personlighet själv blir det väldigt svårt...


    Jag är inte singel, har en pojkvän. :)

    Tur för mig då, som har bra personlighet (jag är faktiskt väldigt mysig) och ser bra ut!
  • Anonym (Kvinna)
    Ascendere skrev 2020-12-30 13:51:26 följande:

    Min erfarenhet är att personer som säger sig ha "bra personlighet" ofta är lagda åt det narcissiska hållet och har större blinda fläckar för sina egna brister än andra.


    Såklart har alla brister, man kan väl ändå få påstå att man har en bra personlighet utan att vara narcissist? Haha.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-30 14:02:12 följande:

    Ju högre krav man ställer på personlighet desto lägre chans att man hittar en 10:a med denna personlighet. Det har egentligen väldigt lite med vem man själv är att göra. Bara för att man tror att man är snygg är det inte lättare att hitta någon top notch personlighet som man dessutom klickar med.


    10:or existerar inte enligt mig eftersom att en 10:a är perfekt och det finns ingen människa som är helt perfekt, i alla fall inte i min värld.

    Jag undrade bara varför du tror att jag har lägre krav på personlighet än vad du har? Mina grundkrav är att man ska ha någonting gemensamt, att människan är lojal och ärlig, snäll, omtänksam och hjälpsam samt har humor. Sedan är det ju olika vad man menar är en bra personlighet. Alla klickar ju inte med alla och så är det.

    Min pojkvän ser väldigt bra ut och har dessutom en väldigt bra personlighet, det tycker i alla fall jag så jag kanske hade tur som hittade en sådan person.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-30 18:17:16 följande:

    Varför skulle en 10 vara perfekt? Skalan är ju 10-gradig, vilket betyder att enn 10:a motsvarar mellan 90-100% perfektion. Vad nu perfekt är? Beror ju på vad man gillar.

    Det var inte mycket du krävde av personligheten. Som tvål och vatten ungefär. Om det är allt du kräver så är det ju bara leta efter den snyggaste bland de hundratusentals som uppfyller baskraven.


    1-10 där 10 är maxbetyget, ja, då är en 10:a perfektion och det finns ingen människa som är perfekt. Det är så jag ser på saken men det finns ju inga rätt eller fel här, bara olika synsätt.

    Jag skrev att det där är mina grundkrav. Det är väl visst mycket? Det är långt ifrån alla som uppfyller alla de personlighetskraven och då har jag inte nämnt vad mer jag önskar heller. Sedan vet jag att ingen är perfekt och att man inte kan vara för kräsen.

    Att jag tycker att det är viktigt att min partner är snygg och har en fin personlighet tycker jag inte är speciellt konstigt och är man ytlig för att man vill ha en snygg partner så ja, då är jag mer än gärna ytlig. Tycker jag inte att killen är snygg så kan jag lika gärna ha honom som vän.
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-30 18:17:16 följande:

    Varför skulle en 10 vara perfekt? Skalan är ju 10-gradig, vilket betyder att enn 10:a motsvarar mellan 90-100% perfektion. Vad nu perfekt är? Beror ju på vad man gillar.

    Det var inte mycket du krävde av personligheten. Som tvål och vatten ungefär. Om det är allt du kräver så är det ju bara leta efter den snyggaste bland de hundratusentals som uppfyller baskraven.


  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-30 23:16:29 följande:

    Dina resonemang här gör ju att gör ju att du failar på punkt 1A i mina krav på personlighet. 

    Varför ska skalan gå från 1-10 när 10 är ouppnåeligt. Då går ju skalan i praktiken från 1-9. Eller kanske 2-9 om du anser att 1 är ouppnåeligt fult. Ditt resonemang är så dumt att jag inte tror mina ögon.

    Du gör en stor poäng av att du kan välja. Men det kan du inte om du inte själv blir vald också.


    Har du någon typ av problematik? Det finns ingen regel för hur man ser på dessa skalor, det jag säger är att i en skala där man bedömer från 1-10 så finns det inga 10:or i min värld, just därför att då betyder det att man är en fullpott, alltså perfekt. Perfekta människor existerar inte i min värld, varken utseendemässigt eller personlighetsmässigt. Du fattar verkligen inte hur jag menar.

    Många brukar hänvisa till en skala på 1-10 men du får ju givetvis ha vilken skala du vill, jag säger inte att skalan måste gå från 1-10 men går skalan från 1-10 så finns det i alla fall inga 10:or, inte i min värld, men andra kanske anser att det finns 10:or och då är ju den skalan användbar? Jag har aldrig ens sagt att det finns någon speciell skala som man kan använda sig av, bara att det inte existerar perfekta människor i min värld.

    Jag har redan blivit vald, av min älskade pojkvän, så jag behöver inte oroa mig. Du verkar känna dig stött av att jag faktiskt har lyckats hitta en person som är snygg OCH har en fin personlighet. Du kanske tar illa upp av att jag inte behöver välja antingen eller, eftersom att jag kan hitta en man som har både utseendet och personligheten. Nåja, det är ditt problem. ;)
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-31 15:25:48 följande:

    Jag har en skala som går från 1 - 1000. Men allt över 2 är ouppnåeligt.

    Allvarligt talat tycker jag det är jättebra att du och din pojkvän funnit varandra och uppskattar varandras utseende. Varför skulle jag ha ett problem med det. Det jag tar illa upp över är din attityd. Du kallar människor för fula om de inte har den enligt dig perfekta näsan.

    Nej du kan inte alls hitta en man som har både utseende och personlighet. Du råkar vara nöjd just nu, och har haft tur en gång. Varken mer eller mindre. Det funkar inte som du tror. Det står inte 100 män på rad med fantastiska personligheter där du kan välja den snyggaste. De flesta är inte intresserade av dig av olika anledningar.


    Okej, du får ha vilken skala du vill för mig.

    Det verkar som att du har något problem med det, med tanke på din dryga attityd. Jag sa inte att man är ful bara för att man kanske har en ful näsa, jag sa att snygghet för mig, rent utseendemässigt, sitter mest i ansiktet. Jag svarade på ditt inlägg där du skrev att mycket kan man förändra och påverka själv, vilket är sant, men bara till en viss grad. Man kanske har en snygg kropp men ansiktet kanske inte är snyggt och det är inte lätt att förändra sitt ansikte, om man nu inte har tänkt operera sig och hålla på.

    Det här är vad jag tycker. Jag tycker att det är viktigare att ansiktet är snyggt, även om det är viktigt med en bra kropp också. En mindre snygg näsa kan förstöra mycket i ansiktet, enligt mig. Jösses, blir du kränkt av det så får du jobba på din egen självkänsla men man kan inte skriva något för det är alltid någon som tar illa upp.

    Jag kan hitta män som har både utseendet och personligheten, jo. Jag nöjer mig inte med första bästa och jag tänker inte vara tillsammans med en man som inte är snygg, varför skulle jag? Om jag inte tycker att han är snygg så kan vi lika gärna bara vara vänner, inte ett par.

    Såklart vet jag att det inte står 100 män på rad med fantastiska personligheter där jag kan välja den snyggaste utav dem, det jag menar är att jag nöjer mig inte med en man som bara har personligheten, eller en man som bara har utseendet. Jag måste både tycka att han är snygg och har en fin personlighet, annars går det inte och jag har hittat en man som har både personligheten och utseendet, därför valde jag honom och därför valde han mig.

    Så uppenbarligen kan jag visst hitta en man som har både utseendet och personligheten. Du kanske inte kan hitta en partner som har både utseendet och personligheten och därför tar du ut din bitterhet på mig.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-31 16:50:07 följande:

     

    Haha, du behöver inte oroa dig. Hur snygg och sexig min fru än må vara så är det inte det viktiga efter decennier tillsammans. 

    Nä jag är varken bitter eller kränkt. Men du påminner lite om ett x som var väldigt utseendefixerad. Hemsk människa visade det sig. Idag har tyvärr tiden sprungit ifrån hennes skönhet om man säger så.

    Det som är lite drygt med att påstå att man kan välja vad man vill ha är att man förbiser motpartens möjlighet att välja. Ingen kan välja och vraka, för det finns alltid en motpart som kan säga nej tack. Sen kan man ha tur ibland, som du haft och jag önskar er all lycka.


    Om man är utseendefixerad för att man vill ha en partner som inte bara har en fin personlighet utan även är snygg, så ja, då är jag väl utseendefixerad då. Om det är din definition av utseendefixerad. ;)

    Jag har inte sagt att jag kan få vem jag vill eller peka ut en kille och välja honom bara sådär. Det jag har sagt är att jag inte nöjer mig med första bästa och att jag inte söker antingen personligheten eller utseendet, jag söker en person som har både och, vilket är möjligt att finna. I alla fall för mig. Absolut finns det alltid en motpart som kan säga nej tack men detta beror ju på hur bra man ser ut och hur pass bra personlighet man har. Det finns människor som sällan blir avvisade.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xyz) skrev 2021-01-01 14:08:46 följande:

    Att man vill ha en snygg partner säger jag inget om, det vill väl alla. Det är andra saker som du uttryckt som får mig att dra slutsatsen att du är utseendefixerad.

    Det är dessutom väldigt få som nöjer sig med första bästa, så där är du inte heller unik.

    Resten av ditt resonemang går inte ihop. Det finns ingen 1-10-skala på personlighet. Om man passar ihop och trivs bra i varandras  sällskap + verkligen en perfekt match, och dessutom har bra sex (det brukar hänga ihop) så är  man en jubelidiot om man vaskar denna relation p.g.a en operfekt näsa.

    Det finns ingen bättre klon av min fru, än min fru själv. 

    Det man kan säga är att utseendemässiga 9'or drar till sig allt möjligt skit.


    Jag bryr mig om mitt utseende och tar hand om mig själv och vill även ha en partner som tar hand om sig själv och bryr sig om sitt utseende men utseendefixerad skulle jag inte påstå att jag är. Jag värderar både personlighet och utseende väldigt högt hos en potentiell partner, inte bara det ena.

    Jag har inte pratat om någon 1-10 skala på personlighet. Jag har heller inte sagt att jag hade vaskat en relation pga en mindre snygg näsa. Det enda jag säger är att jag vill ha en partner som jag tycker är snygg och som jag trivs bra ihop med. Uppfylls inte båda så är det inget för mig, då kan man vara vänner. Tycker jag inte att en person är snygg så vill jag heller inte ha sex med denne och då går det ju inte att ha ett förhållande, i alla fall inte för mig som tycker att sex är viktigt i en relation.

    Om en näsa hade gjort att jag inte tycker att en person är snygg är svårt att säga, det beror på hur personen ser ut i övrigt. Jag kan mycket väl tycka att en person är snygg även fast personen inte har en fin näsa, eller så tycker jag inte det, och tycker jag inte det så vill jag inte ha en relation med personen. Jag vill tycka att min partner är snygg och så är det bara. Jag hade inte stannat hos en person eller valt personen från första början om jag inte tycker att personen är snygg, oavsett hur bra vi passar ihop.

    Ja, om man är väldigt snygg rent utseendemässigt så har man väl många som trånar efter en men då har man ju också fler att välja mellan och på så sätt kanske har lättare att hitta någon man gillar på alla plan.
Svar på tråden Hade du lämnat eller inte?