• Anonym (Konstig)

    Mår konstigt efter abort någon mer??

    Jag har alltid varit känslig för hormoner. Har svår pms och har fått förlossningsdepression efter mina två barn. Jag gjorde medicinsk abort för 3 veckor sedan, allt har gått väldigt bra fysiskt. Jag var ledsen några dagar efter och sörjde men det kändes som rätt beslut. Dock har jag börjat må konstigt psykiskt. De började ca 2-3 dagar efter aborten. Jag fick plötsliga känslor av nedstämdhet och oro helt från ingenstans. Kan sitta och prata med vänner eller hänga tvätt, laga mat. Det är som någon puttar mig i bröstet och sen får jag en läskig känsla i kroppen av oro och nedstämdhet. Kan känna mig rädd också och nästan få overklighetskänslor. Allt känns med ens meningslöst och jag kan bli gråtmild. Ibland håller känslan i sig några minuter ibland timmar. Jag har ingen aning om vart i cykeln jag befinner mig. Känns helt hormonellt tom. Brukar ha mensen som en klocka och 8 dagar innan mens får jag alltid pms med nedstämdhet. Tror mitt mående beror på hormonomställningen och hoppas jag ska må bättre när mensen kommer igång igen. Är det fler som mått och känt så här? Är ju inte deprimerad annars. Bara under dessa ?attacker? sover även oroligt och tycker detta är oerhört jobbigt.

Svar på tråden Mår konstigt efter abort någon mer??