• TopG

    Min 2,5 åring, hjälp.

    Har en underbar 2,5 åring här hemma. Som är busig, mysig , genomgo MEN har också en sida som jag inte alls älskar lika mkt. Han har inte riktigt kommit igång med talet än men förstår allt vi säger. Han älskar dagis o där går det såklart Såå bra. Men hemma, han gapar o skriker för minsta lilla, han skriker i alla tillstånd han är i, glad, busig, arg, ledsen. Svårt att sitta still o ska göra saker hela tiden. Han har stängt av öronen. Ja. 2-3 års trots säger en del, helt normalt säger andra. Ja visst. Men tips på hur vi kan möta honom? Vad gör man? Är så trött på allt skrik. Vi visar med bilder, med tecken, han får vara med, göra som vi, leker på golvet med honom, vi är ute, vi försöker vara pedagogiska men vad mer gör man? När ska det vända?

  • Svar på tråden Min 2,5 åring, hjälp.
  • Frida123sol

    Har en 2 åring som är lika som din underbar, busig och extremt skrikig! Han skriker extremt högt och i alla tillstånd oavsett ledsen eller glad! Han kan ibland skrika så högt och obehagligt att man undrar vad fan tänker grannarna nu? Det är skrik från morgon till kväll och jag och min sambo fruktar alltid helgerna för vi vet vad som väntar! Förskolan funkar bra men hemma är det KAOS! Han kan inte prata än men tror inte det är vad som ligger bakom vrålandet hela tiden.

  • TopG
    Frida123sol skrev 2021-01-23 10:40:22 följande:

    Har en 2 åring som är lika som din underbar, busig och extremt skrikig! Han skriker extremt högt och i alla tillstånd oavsett ledsen eller glad! Han kan ibland skrika så högt och obehagligt att man undrar vad fan tänker grannarna nu? Det är skrik från morgon till kväll och jag och min sambo fruktar alltid helgerna för vi vet vad som väntar! Förskolan funkar bra men hemma är det KAOS! Han kan inte prata än men tror inte det är vad som ligger bakom vrålandet hela tiden.


    Känner så igen det du skriver! Det är jobbigt & jag vill ju liksom hjälpa honom så han förstår oss o vi förstår han. Men vad gör man? Går väl an att han är högljudd när han är glad, är liksom ett annart sorts skrik men åh! Det är så jobbigt för öronen. Huu! Blir så ledsen att allt man gör, det känns som det inte räcker.

    Nej precis, jag vet inte varför det tvär vänder så fort man kommer ut från dagis, är så trött på att höra att det är en fas, det vänder bla bla bla bla men när? Vad kan vi göra tills dess!?
Svar på tråden Min 2,5 åring, hjälp.