• Sånglekrörelse

    Enkät - videoklipp på facebook eller hemsida

    Hej, jag har en verksamhet med sång och rörelseaktivitet för barn 3-6 år, och kommer att använda mig av videoklipp på nätet, att prenumerera på i någon form, men vill helst inte ha reklam så youtube är inte aktuellt...och nu till frågan:

    Facebook eller egen hemsida - vilket föredrar du som förälder?

    Hälsningar
    Andrea Rasmusson

  • Svar på tråden Enkät - videoklipp på facebook eller hemsida
  • Mortiscia80

    YouTube, alla gånger.

    Hemsida? Nja, helst inte. Facebook funkar för en del föräldrar men jag vill inte sitta fast där bara för att kunna använda aktiviteterna, för mig ska det vara en separat sida.

    Vad är det för problem om det finns reklam? Det drabbar väl inte dig utan mest tittarna? Dessutom är YouTube jättebra för att få en stor publik, det är lättare att överskådligt se dina klipp osv.

  • Sånglekrörelse

    Tack för ditt svar!

    Youtube hade varit bästa och enklaste lösningen, men det som bekymrat mig lite är om reklamen kommer att uppfattas som störande hos användaren - jag riktar mig till både privatpersoner och förskoleverksamheter med videoklippen, och det tillkommer också funktioner som medlemsskap och kostnader för användaren...

    Så min ursprungliga fråga kanske kan behöva utökas med denna:


    Skulle Youtubekanal vara ett alternativ för dig som förälder, om det innebar en kostnad? (aktivitetsinnehåll riktat till barn 3-6 år)

    Hälsningar Andrea
  • Mortiscia80

    Reklamen på YT är ju inte ditt fel, och det tror jag de flesta vana användare vet också så den biten är inget problem.

    Om det innebär kostnader avstår jag oavsett YT, hemsida, Fb. Det finns så mycket material som är gratis så det finns ingen anledning att betala, tyvärr.

Svar på tråden Enkät - videoklipp på facebook eller hemsida