• Catnap

    Viktångest

    Tistel86 skrev 2021-03-25 07:44:40 följande:

    Jafyfan, jag har sån otrolig viktångest... Bröt ihop förut efter att jag hade ställt mej på vågen. Är i vecka 22 och går upp 1 kg i veckan nu... Jag är en liten person, bara 154 lång och vägde på inskrivningen 53 kg. Förra graviditeten gick jag upp 13 kg, vilket jag kände var helt lagom men nu har jag redan gått upp över 8 kg, och det är bara halvlek.

    Jag vet att de flesta tycker att man inte ska bry sej "det ramlar av efter förlossningen". Det gjorde det inte för mig, trots amning. Jag var tillbaka på min ursprungsvikt 18 månader efter förlossning av nr 1.

    Just nu känner jag att jag aldrig kommer få känna mig fin i kroppen igen. Tusentals celluliter pryder mina lår och brösten är ENORMA, tror det är kupa H eller kanske till och med större. Ingenting passar, gömmer mig i stora T-shirtar.

    Jag behöver peppning... :(


    Jag hade gått upp 8 kg i vecka 22 (i slutet av december), sen dess har jag gått upp typ 2-3 kg och är i v 34. Så var det inte i mina tidigare graviditeter, då gick jag inte upp så mycket i början men väl på slutet. Det verkar alltså kunna skilja sig åt en del mellan graviditeter, det kanske är så för dig också.
Svar på tråden Viktångest