• Abbesthlm

    heterosexuell som tänder på samma kön.

    Intressant. 
    Jag har inte mycket till övers för semantik och etiketter i det här sammanhanget men har också undrat hur jag ska beskriva mig själv. Har alltid levt som heterosexuell men har upptäckt på sistone att jag gillar att suga kuk. Jag är inte intresserad av någon form av romantik eller känslomässig relation med män, inget pussas och kramas och bryr mig mer om hur kuken ser ut än hur han ser ut i övrigt, förutsatt att han är hel och ren etc. 

    Så även om "bisexuell" stämmer på många vis, så beskriver ordet inte riktigt hur jag ser mig själv. Om heterosexuell betyder att man tänder på det motsatta könet så borde bisexuell betyda att man tänder på samma sätt på bägge könen och det kan jag inte påstå att jag gör. Inte på samma sätt.

    Det vore intressant att höra vad kvinnorna har att säga om detta. Jag känner många kvinnor som har sex med andra kvinnor men vet inte om jag träffat någon som är mer eller mindre enbart intresserad av sex/könsorgan. De jag känner har nog alla någon form av relation till den de har sex med.

  • Abbesthlm
    "Man kan vara bisexuell i olika hög grad, Du är det i viss utsträckning, varför är det så svårt att erkänna?"

    Jag har inga svårigheter med att erkänna att det rör sig om bisexualitet, det var mer en fråga om hur jag ska beskriva den.
  • Abbesthlm
    Anonym (AnalNyfiken) skrev 2022-10-25 15:31:19 följande:

    Jag har också funderat på hur jag ska beskriva mig och jag har kommit fram till att jag är analsexuel, och det är inte det viktiga vem som leker med min anal, mera att jag får utforska.


    Jaha, ja det visar på hur mångfacetterat sexlivet kan vara. Jag älskar rumpor, anus och analsex, men bara med kvinnor. En mans röv gör ingenting för mig, snarare tvärtom.
    Har testat lite olika varianter vad gäller min egen, men bara med kvinnor eller ensam, fast det har aldrig blivit någon succe. 
    Så det är kul att det finns en sådan stor variation.
  • Abbesthlm

    Anonym (Sanna)

    Tack för inlägget. Du citerar mig (jag försökte men knappen ville inte nu) och du verkar ställa en fråga till mig, så jag ska försöka svara.

    Jag tror att jag förstår och håller i mångt och mycket med om dina synpunkter beträffande mänskliga relationer, intimitet och kontakt mellan två individer. Sådant är viktigt för mig också om det rör sig om ett förhållande, vare sig det är romantiskt eller vänskap eller något annat.
    Men här, i mitt fall, rör det sig  mer om att stilla en nyfikenhet, utforska en böjelse och kolla var mina gränser går. Att det handlar om objektifiering stämmer säkert och det är väl en form av sexuellt utnyttjande även om det är ömsesidigt mellan vuxna individer som båda vet vad de ger sig in på och man kan fråga sig vem som utnyttjar den andra mer eller mindre. Ingen idé att hymla om politiskt korrekta formuleringar.
    Det här är naturligtvis inte idealiskt för ett varaktigt förhållande och definitivt ingen själslig sammanstrålning men det är inte det jag letar efter just nu i det här sammanhanget.

    Ungefär så funkar det för mig. Jag skulle inte ha något emot en intimare relation med en man men jag har inte träffat någon ännu. Att inleda något eller ens närma mig ämnet med någon av mina vänner är inte att tänka på i nuläget.
    Vi är alla olika i vad vi vill och vad vi kan tänka oss att testa och det varierar även individuellt med tiden. För fem år sedan skulle jag aldrig ha kunnat tro att jag skulle suga kuk och bli glad och stolt när jag lyckas ta den hela vägen ner i halsen. 😂 Vem vet vad framtiden har att erbjuda men jag har än så länge inget intresse av att bli knullad i rumpan av en man och tror inte att jag sa det i mitt inlägg ovan, så där blandade du nog ihop mig med ett annat inlägg.

    Kul diskussion!

Svar på tråden heterosexuell som tänder på samma kön.