• Anonym (Känsligsjäl)

    Förvirrad och känslig

    Hej allihopa!

    Behöver lite hjälp här.. känner mig bara så känslosam.

    Jag har börjat träffa någon som jag börjar bli intresserad av.. samtidigt som jag känner på mig att jag kan bli riktigt bränd. Han är 16 år äldre än mig och artist.. nu till saken.. jag är HSP och min hjärna går på högvarv just nu. Han har gjort många kärlekslåtar (varav en tillägnad hans stora kärlek) och senaste förra sommaren då vi pratade.. det gör ont att veta att han tänkt på andra när han skrivit dem :( ska jag dra mig ur?

  • Svar på tråden Förvirrad och känslig
  • Anonym (kaffedraken2)

    Jag är också sån som tänker för mycket, och just nu är jag rädd för det mesta. Jag har tappat bort mig själv lite. Men jag orkar inte vara lika bitter längre.
    Jag har alltid försökt när jag har blivit förälskad, även om åldersskillnaden varit stor.
    Jag kommer fortsätta göra det, när det känns rätt. Jag vill inte ångra att jag aldrig ens försökte.

  • Anonym (Via)

    Vem du än kommer blir kär i så har de haft förhållanden innan dig, älskat andra och älskat med andra. Det är något du behöver acceptera om du börjar ett förhållande, annars blir det jobbigt.

    Du får tänka att nu väljer denna person att vara med dig för den tycker om dig. :)

  • Anonym (A)
    Anonym (Via) skrev 2021-07-11 10:50:05 följande:
    Vem du än kommer blir kär i så har de haft förhållanden innan dig, älskat andra och älskat med andra. Det är något du behöver acceptera om du börjar ett förhållande, annars blir det jobbigt.
    Du får tänka att nu väljer denna person att vara med dig för den tycker om dig. :)
    Bra sagt.
Svar på tråden Förvirrad och känslig