• 3 barns mor

    Vad göra med överblivna blöjor

    Hej vi har ca 3 lådor med blöjor som är över sen vår dotter gått upp i storlek.

    Landstinget vill ej ha dem.

    Och har testa lägga ut dem på blocket utan respons.

    Så vad gör man med dem för kastar man dem i miljö Boden blir det ju ett j liv.

    Vi kan ju inte va de enda som råkat ut för att barnet går upp i storlek och man får massa blöjor över.

    ( Tena flex ultima smal om det är någon i västerås området som vill ha dem).

  • Svar på tråden Vad göra med överblivna blöjor
  • 3 barns mor
    Fjäril kär skrev 2021-08-02 10:52:39 följande:

    Lägg ut dom i skänkes/tigg-grupper på Facebook. Det gjorde jag. Blev av med dom på en kvart


    Har testa på blocket på fb vill jag ej i fall dotterns kompisar skulle se det.
  • Minimalen
    3 barns mor skrev 2021-08-02 11:10:31 följande:

    Har testa på blocket på fb vill jag ej i fall dotterns kompisar skulle se det.


    Prova med bortskankes.se eller bjussa.se det gjorde jag och fick napp på några minuter. Hon som ville ha dem skickade sin sambo och han hade åkt kommunalt från Skogås till Täby för att hämta 4 el 5 pkt som det var taget några blöjor ur. Nu kanske det är lättare att få napp i storstäderna. Annars kanske du kan fråga om någon förskola vill ha dem till sina småbarnsavdelningar.
  • Fjäril kär
    3 barns mor skrev 2021-08-02 11:10:31 följande:

    Har testa på blocket på fb vill jag ej i fall dotterns kompisar skulle se det.


    Vad spelar det för roll?
  • Minimalen
    Fjäril kär skrev 2021-08-02 11:39:18 följande:

    Vad spelar det för roll?


    Kan man verkligen undra för det bevisar ju bara att de inte behöver dem. Hade nog däremot varit pinsamt att skriva att man vill ha blöjor gratis.
  • sextiotalist

    Kolla om det finns grupper på facebook med barn med samma problematik, så kanske du får napp. 

  • fjanten
    Fjäril kär skrev 2021-08-02 11:39:18 följande:

    Vad spelar det för roll?


    Jag kan förstå om barnet är äldre, säg 10 och uppåt, och barnets kompisar ser dennes mamma skänka bort blöjor. De kan ju lägga ihop ett och ett och fatta att barnet hade blöjor tills nyligen. Känsligt!
Svar på tråden Vad göra med överblivna blöjor