• x2troubble

    Första gången på krogen

    Hej.

    Jag ska på krogen första gången idag, det är 2 killar och jag (en tjej).

    Så jag undrar ifall de finns någonting jag borde tänka på? hur är det på krogen? är det läskigt att gå själv på toaletten? menar ifall ni vet något typiskt som brukar hända på krogar

    j

  • Svar på tråden Första gången på krogen
  • Anonym (X)

    Om man ska leta risker så är väl gå hem själv det mest riskabla. Håll koll på drinken/ölen.

    Annars är det väl framförallt viktigast att du tänker på att ha kul/trevligt.

  • Allmänt undrande

    Oftast är det ju bara väldigt trevligt och avslappnat, men det beror på stället och besökarna. Vissa kvällar är stökigare än andra.

    Tre tips är väl att inte dricka mer än att du känner att du kan ta dig hem, ha alltid ha med sig någon man känner hyfsat bra och att inte dricka från ett glas där någon haft möjlighet att lägga ned något i (tablett av något slag). Det är ju inte precis vanligt men kan få rätt hemska konsekvenser. Lämna t.ex. inte ett glas med innehåll kvar obevakad när du går och dansar eller går på toa. Och bjuder någon på en drink se till att se när bartendern häller upp och sen fram till att du har glaset i handen.

    Menar inte att skrämmas. Har ingen koll på hur vanligt detta är men läser om det då och då i media... Med detta sagt tror jag att du kommer få en rolig kväll.

    Har själv ingen vidare koll på raggandet på krogar dock. Aldrig behövt. Gissningsvis så kommer det väl vara en del flörtande

  • Dr Nail

    Beror mest på vilken krog. Rätt stor skillnad mellan en Dovas i någon äcklig förort eller en irländsk pub centralt i stan...

  • Holy93

    Ska du ut på dansgolv så köp cider/öl på flaska, på så vis kan du ha tummen över öppningen så ingen kan spetsa när du inte ser. Bara hålla på flaskhalsen med tummen över hålet och dansa på!

    Ska du sitta på en bar så försök drick upp drinken/glaset innan du t.ex. ska gå på toaletten, på så vis är risken för att bli drogad minimal, och håll glaset nära dig hela tiden :) Små tips från en krogvan tjej.

  • Anonym (Y)

    På krogen för första gången idag?

    Hur många gånger om dagen går du på krogen??

  • Anonym (X)
    Anonym (Y) skrev 2021-08-27 20:16:50 följande:

    På krogen för första gången idag?

    Hur många gånger om dagen går du på krogen??


    Ingen.. ingen gillar språkpoliser =)
  • Anonym (Y)
    Anonym (X) skrev 2021-08-27 20:22:45 följande:

    Ingen.. ingen gillar språkpoliser =)


    Det gör mig absolut inget alls. =)
  • x2troubble

    Jag lever!????

    Har ofta katastroftankar i huvudet om saker och saker som jag aldrig gjort förut är superläskigt och jag målar alltid upp olika bilder.

    Men det gick bra, ingenting dåligt hände och jag kom tillbaka till hotellet i säkert förvar! Tack för alla råd och tips!????

  • Anonym (kapten)

    Ett bra tips är att ha med dig en sminkspegel eller liknande så du inte behöver dra ladd från toalettsitsen. Det är lite äckligt. 

  • x2troubble
    Anonym (kapten) skrev 2021-09-10 02:10:44 följande:

    Ett bra tips är att ha med dig en sminkspegel eller liknande så du inte behöver dra ladd från toalettsitsen. Det är lite äckligt. 


    haha kungsmart
Svar på tråden Första gången på krogen