• Anonym (Pm)

    Är det så hemskt?

    Hon förstår inte hur han skadar henne, gång på gång.

    Om en kille tvingar tjejen till saker som: att skriva massor av bekräftelse meddelande för hur mkt hon älskar han, vill ha han, ha sex med han osv. Det ska även spelas in olika liknande meddelande på kameran. Det ska sägas i telefonen flera ggr om. I dessa meddelande låter hon som en robot. Hon får inte prata med vem hon vill. Så fort dem är tillsammans måste hon stänga telefonen. Men när han är på ex jobb ska det snackas hela tiden. Redovisning av vem hon är med, vart, vemhon talar med osv. Var gång hon ska något kul är det samma visa: han säger det är okej men när det närmar sig så ska han ställa till med massor skit så det slutar med att hon inte vågar för han bråkar sönder henne. Han säger spydiga kommentarer om hon är med någon av andra könet, och hon måste alltid be om lov eller be om ursäkt. Är hon för glad, ledsen osv så är det fel med det

    Hon får inte ha sin telefon ensam. För hon kan skriva med någon annan. Han tvingar henne att hon ska ta på han på ställen och gör saker hon inte vill på platser där sånt inte lämpar sig. Precis som om han pushar gränserna. Han tröttar ut henne så hon vet ibland inte ut eller in. Han kan ställa sig gränsle över henne när hon sover för börja skälla på henne.. Han går in på henne när hon duschar mm för börja diskussioner. Men det är alltid hennes fel... hon som startar dem.. hon får inte sova hur hon vill eller när hon vill. Han väcker gärna henne på natten för berätta att så ligger man inte. Han vaknar så fort hon går upp, och han har stenkoll på natten så hon inte tar sin telefon. Ibland är diskussionen igång i timmar för han menar på hon gjort det ändå och då ska hon böna och be om förlåtelse och övertyga.. hon är lättretad, arg, ledsen, trött.. allt. Hon har anmält han för våldsbrott tidigare men den lades ner. Han säger alltid att han aldrig kommer släppa henne. Han är som besatt. Han har ständig koll. Hon kan få meddelande från han där han vet var Hon är och han dyker upp med ibland.. alltid rätt.. för han brukar säga jag finner dig alltid.

    Hon vågar inte bråka. Hon är rädd. Och dem måste ha kontakt för 2 barn tillsammans.

    Hon går som på äggskal.

    Men samtidigt blir hon beroende av han för deras kärlek är så intensiv. Sexet, myset..allt sånt. Han skyddar henne känner hon. Men jag menar på hon är i en sån liten instängd bubbla. Därför känns det kanske tryggt. Hon får inte ens gå promenader utan han för han blir så svartsjuk. Jobba får hon inte göra med vad hon vill eller hur hon vill för hon kan ju göra något.

    Dem bor inte tillsammans. Men ändå så är det så här. Han är utåt väldigt charmig och trevlig. Jag är rädd han kommer slå henne en dag dock. För detta har eskalerat så fort. Speciellt efter att han kom undan efter anmälan.

  • Svar på tråden Är det så hemskt?
  • Anonym (Pm)
    Tow2Mater skrev 2021-09-08 23:48:53 följande:

    Vem är du i det hela?

    Ja, det är så hemskt. Se till att hon tar sig ur detta.


    En av dem få vännerna som faktiskt vet sanningen. Men jag tror inte jag vet allt.. för hon säger inte mkt om det i perioder
  • Anonym (Hjälp)

    Hon behöver hjälp att ta sig från honom, anmäla allt man kan anmäla, prata med kvinnojour. Hjälp henne ta sig dit med barnen kanske?

    Finns ingen annan som kan hjälpa? Föräldrar?

Svar på tråden Är det så hemskt?