• ny182

    Vecka 15 känner mig inte gravid

    Hej.

    Är i veckan 15 nu och känner mig inte alls gravid.

    Ingen mage, känner inte livmodern eller något alls.

    Barn nummer 5 men kommer ju inte ihåg hur det varit tidigare.

    Jag var på KUB för 2 veckor sedan, men är det bara jag som ändå känner att något är fel för att man inte känner något?

  • Svar på tråden Vecka 15 känner mig inte gravid
  • Jag är bara jag

    Det är inte alls ovanligt. Spökveckor kallas det just för att de tidiga symptomen försvunnit och de som brukar komma senare inte finns än. Jag har f.ö en bekant som inte ens visste att hon var gravid förrän i 5:e månaden! Enda "symptomet" var utebliven mens. Inget annat alls så pass sent.

    Om man sett barnet på VUL/UL v.13 är risken för m.f 0,5%.

  • Anonym4848

    Jag är i v. 21 och har inte känt mig gravid en enda gång än! Första barnet, så vet inte hur det "ska" kännas men känner mig som vanligt. Sista veckan har magen börjat komma pyttelite men bara jag och sambon som ser typ. Utan kläder då.

  • Jag är bara jag
    ny182 skrev 2021-10-01 15:38:12 följande:
    Är det någon som känner rörelse den här veckan?
    Inte med första barnet, men med andra.
  • ny182

    Borde man inte känna livmodern eller något? Känner inget hårt där inne

  • Kvinna1989
    ny182 skrev 2021-10-03 22:08:44 följande:

    Ingen som har något bra svar?


    Bra svar vet jag inte men... kan säga att jag kände som du i år nästan fram till långt över vecka 30, närmare bf om jag ska vara ärlig. Kände mig inte alls gravid. Jag mådde så bra desutom. Födde för ca 2 veckor sedan och väntade mitt första.

    Fram till BF såg min mage ut som "om när någon är i vecka 20+" fick jag höra. Jag saknade till och med känslan att ha "den där stora gravid magen" men fick höra av alla att jag ska vara glad över liten mage.

    Jag kunde till å med springa upp å ner i trappor i slutet av graviditeten, medans många upplever att dom är helt slut.

    Men nu har jag tänkt i efterhand "hur ska det egentlifen kännas att vara gravid" . Det är nog så olika , nu är jag rädd för att om det blir en till att det inte kommer vara lika lätt.

    Så antar att känslan att inte känna sig gravid är "bra" och att man ska njuta. Kanske lättare sagt än gjort, iaf det var de för mig, men försök att njuta! :)
Svar på tråden Vecka 15 känner mig inte gravid