• AnanasParaply

    Saga eller Hilma?

    Vi ska namnge vår lilla dotter och jag vacklar så behöver lite input. Saga eller Hilma, vad tycker ni? Storasyster heter Idun.

  • Svar på tråden Saga eller Hilma?
  • Fröken W

    Två superfina namn. Båda passar även fint med storasysters namn, även om jag kan tycka att det är helt irrelevant.

    Skulle jag vara tvungen att välja så hade jag nog valt Hilma utifrån att Saga är väldigt vanligt och poppis sedan några år tillbaka. Vilket inte är konstigt eftersom det är fint namn.

  • trollhona
    AnanasParaply skrev 2021-10-06 20:28:47 följande:

    Vi ska namnge vår lilla dotter och jag vacklar så behöver lite input. Saga eller Hilma, vad tycker ni? Storasyster heter Idun.


    Bägge namnen är väldigt fina.
    Hilma är min favorit av dem men Saga låter finare ihop med systerns namn tycker jag.
  • Anonym (Uttal)

    Jag tycker Saga, tycker det är jättevackert namn. Lagom populärt namn och lätt och uttala. Hilma har jag lite svårt för att uttala men det kanske bara är jag som tycker det är lite klurigt med uttalet. 
    Lycka till med valet. Båda passar bra med storasysters namn tycker jag.

  • Anonym (H)

    Hilma, jättefint, och passar bra med Idun som är lite ovanligare.

    Jag ville själv heta saga när jag var liten men tog bort det som namnalternativ på barn då det blev så vanligt för några år sedan.

  • Xenia
    AnanasParaply skrev 2021-10-06 20:28:47 följande:
    Vi ska namnge vår lilla dotter och jag vacklar så behöver lite input. Saga eller Hilma, vad tycker ni? Storasyster heter Idun.
    Saga! Dels tycker jag bäst om Saga, dels passar det perfekt med Idun (båda namn på fornnordiska gudinnor).

    Inget fel på Hilma i sig, men jag skulle nog säga fel ibland (Himla).
  • fluu

    Hilma helt klart. Det står på min lista. Saga är så puttinuttigt, medans Hilma har fler lager.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Saga eller Hilma?