• Kajsan20

    Inte ledsen vid inskolning på dagis

    Hej,

    Jag är orolig. Jag vet att många har stora problem med ledsna barn vid inskolning på förskolan. För oss är det tvärtom. Vår son snart 1,5 år var inte det minsta ledsen vid inskolning på förskolan. Vi skulle kunnat lämna honom där första dagen. Nu när vi lämnar tittar han inte ens efter oss och blir inte särskilt glad när vi hämtar honom.

    Hemma blir han ändå glad när vi kommer hem och är rädd/blyg för främlingar.

    Är det fler som haft det såhär och kan lugna mig?

  • Svar på tråden Inte ledsen vid inskolning på dagis
  • Whisp

    Min äldsta var också obrydd, se det som att han är en trygg individ som vet att ni kommer tillbaks.

    Mina vill varken dit eller hem

  • LaFontaine

    Jag har två sådana. Båda är mycket sociala varelser som älskar att hänga kring andra människor. De har också varit väldigt duktiga på att läsa av oss föräldrar. Har vi visat oss trygga med någon, har de snabbt blivit det, de också.

  • pyssel

    Så var min pojke också och han har en trygg anknytning och väldigt "gosig" hemma. Skolades in strax innan ett års ålder. Gick förvisso hos dagmamma men det var heller aldrig problem att släppa rakt in på sammanslagningarna på förskolan redan första sommaren (1,5 år). Han skolade de kommande åren in alla som var mindre än han själv, påstod hans dagmamma i alla fall

Svar på tråden Inte ledsen vid inskolning på dagis