• Anonym (T)

    Bra områden i Stockholm med ganska liten budget?

    Finns det några områden i Stockholmsområdet (pendlingsavstånd etc) som är bra (bra skolor, inte så stökigt) om man har en maxbudget på runt 4,5 mille och behöver säg en fyra? Radhus eller lägenhet, viktigast att det är bra skolor och känns tryggt.

  • Svar på tråden Bra områden i Stockholm med ganska liten budget?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (T) skrev 2021-11-08 17:38:47 följande:

    Finns det några områden i Stockholmsområdet (pendlingsavstånd etc) som är bra (bra skolor, inte så stökigt) om man har en maxbudget på runt 4,5 mille och behöver säg en fyra? Radhus eller lägenhet, viktigast att det är bra skolor och känns tryggt.


    4.5 mille är tyvärr inte mycket i stockholm. Men måste det vara inom stockholms läns gränser? 

    Hur lång kan du tänka dig pendla? Eller rättare sagt , hur länge eftersom ibland kan det vara snabbare att pendla även fast det är geografiskt längre beroende på hur kollektivtrafiken ser ut.
  • Anonym (T)

    Vet att det inte räcker jättelångt i Stockholm, men kollar man på slutpriser verkar det ändå gå att få lägenhet i många förorter, ibland t.o.m radhus, för 4,5. Frågan är vilka områden som har bra skolor? Huddinge, Haninge, i vissa fall Täby, Vallentuna, Sollentuna, Upplands Väsby, Tyresö, Järfälla, Högdalen, Hagsätra, Farsta etc. Eller är det egentligen bara innerstan och typ Djursholm där det finns bra skolor? För de områdena är ju låååångt utanför budget

  • Anonym (Vallentuna)

    Med den budgeten skulle jag absolut kolla på Vallentuna. Där finns inga "utsatta områden" och miljonprogram vilket gör att även de områden som vissa Vallentunabor kanske ser som mindre bra är alldeles utmärkta att växa upp i.

    Och om man inte trivs med närmaste skolan så finns det flertalet skolor efter roslagsbanan som det är lätt att ta sig till. 

  • Anonym (jaha)

    Bålsta, 36 min till stockholm med pendeln

    Knivsta, 45 min till stockholm med pendel

    Tyvärr funkar pendeltågstrafiken i Stockholm uruselt, ständiga förseningar och inställda tåg, bussar, etc. T-banan funkar nog bättre. Så ta med det i beräkningen.

  • Anonym (Vallentuna)

    Ja även Knivsta är ett bra alternativ. 30 minuter med SJ. Och 10 minuter åt andra hållet till Uppsala också.

  • Anonym (Huddinge tjejen)

    Huddinge är ett bra och fint område, jag är uppvuxen där. De har bra skolor, både större och mindre så du kan välja vad du tror passar ditt barn bäst.

  • 19mark82

    Vega, en kommundel i norra delen av Haninge kommun. Allt nytt (inklusive pendeltågsstationen). Där bör den summan räcka  

  • Anonym (HejaSverige)

    Bra områden = icke invandrartäta områden.

Svar på tråden Bra områden i Stockholm med ganska liten budget?