• Anonym1234567890

    Våldsutbrott 1,5 åring

    Hej
    Vi har en pojke som blir 2 år (20 månader) i mars. Han är aggressiv till tusen dag son NATT. Inatt var värsta natten då han konstant skrek i 4 timmar OAVBRUTET. Han skriker tills han spyr, han nästan krampar och spänner hela kroppen. Han har inget språk alls, bara bebis språk. Inga ord överhuvudtaget. Vi har remiss på hörselkontroll. Han har astma & har precis gjort en betapredkur, spekulerar i om det kan vara nån biverkning?!
    På dagarna kan han slåss fast han är glad, han liksom slåss & skrattar, på barn som vuxna. På natten gråter & skriker han mest & river oss & sig själv. 
    Han känns konstant missnöjd men pga inget tal går det liksom inte att försöka prata med honom, han verkar inte höra eller förstå. Vi är lugna i oss själva, jag håller honom intill mig som inatt men han stretar & försöker allt för att komma ifrån mig. Till slut vid 04 somnade han i min famn av utmattning.
    Fler som har detta eller haft som kan ge tips??

  • Svar på tråden Våldsutbrott 1,5 åring
  • Anonym (Roligt ålder)

    Hej!! När våra ungar har varit runt 2 har de varit små monster, vår barnmorska sa att de är helt vanligt mycket som händer i deras liv och de får mer förståelse att de har en egen vilja.. detta goda stadie var kvar i typ 2 månader.

    Sen är de så att han har svårt med tal och hörsel så blir de ofta effekten av att inte bli förstådd.

    Det är bara hålla i hålla ut och försöka hjälpa varandra ifall du har en partner

Svar på tråden Våldsutbrott 1,5 åring