• Izzy123

    Tidigt VUL i Västra Götaland? Någon som vet vart man kan boka privat?

    Beklagar missfallet! Jag har haft 4 missfall, varav 3 har varit MA som upptäckts på ultraljud i vecka 10-12 (fostren har dött ca v 8-11). Hur jobbigt det än är så skulle jag råda dig till att vänta ytterligare någon vecka med ultraljud. Det du ser i v 6+0 kan göra dig mer orolig eftersom det är sannolikt att du inte ser hjärtat slå än så tidigt trots att allt är bra med bebis. Jag har i mina senaste graviditeter blivit erbjuden ultraljud av min vanliga mottagning i ca v 7+0. Fråga din bm om du kan få ett tidigt ul från regionen, har man haft tidigare ma går de ofta med på det. Jag har fått UL på Masthuggets gyn nu senast, fina läkare och bra maskiner.

    Lycka till!

  • Izzy123
    saran92 skrev 2021-11-16 12:28:42 följande:

    Beklagar dina missfall också, otroligt tufft att gå igenom :(

    Ja jag vet att det finns risk att man inte ser något hjärtslag men känner att jag har kraftig oro för utomkveds också och hade varit så jäkla skönt att bara se något alls och veta att det sitter på rätt ställe iallafall.

    Pratade med mvc förra veckan men de kunde inget göra sa de tyvärr.


    Tack!

    Jag förstår din oro fullt ut. Ibland känns det som att vården inte riktigt bryr sig om att man haft dåliga erfarenheter och bara följer ett standardprotokoll.

    Ring till de privata mottagningarna och förklara din oro för utomkveds och fråga om de kan gå med på ul tidigare. Annars är tyvärr ett knep som jag vet vissa använder (som jag egentligen inte rekommenderar, men är man orolig så är man) att åka till gynakuten och säga att man har ont. Där kollar de snabbt med UL bara för att bekräfta. Jag har själv suttit och väntat 9 timmar på gynakuten för att bekräfta ett missfall, men det kan det vara värt om resultatet är att se ett foster på rätt ställe i livmodern!
Svar på tråden Tidigt VUL i Västra Götaland? Någon som vet vart man kan boka privat?