• Mother4

    Världens konstigaste graviditet?

    Hejsan, är just nu livrädd och har varit det i två veckor nu. Förra tisdagen alltså för 12(!) dagar sen började jag blöda väldigt lätt alltså bara blodiga flytningar. Tyckte det var en konstig mens så tog ett graverat på fredagen som visade positivt, hade lätt mensvärk också. Hela helgen fortsatte det blöda sådär lite lätt. På måndagen ringde jag runt till gyn, mvc, sjukhuset och 1177. Gyn svarade ej, mvc kunde inte göra något inte sjukhuset för den delen heller (sa bara att jag skulle åka in akut) och 1177 var bara hemskt. Fick världens drygaste svarare hann knappt säga nåt utan fick bara till svar att grattis det är normalt ring mvc bara i världens elakaste ton. Dagen efter åkte jag in akut då jag började må extremt dåligt dvs skakade, yr, mådde illa. Dom kunde inte hitta något på vul och blodet och hcg såg normalt ut. Fick komma till kvinnokliniken på torsdagen sen som gjorde samma saker där. Återigen såg inget alls och sa även att mitt hcg hade stigit såpass mycket att det skulle vara en normal graviditet. Hon trodde också att det inte va en graviditet utanför livmodern. Fick en ny tid som då är imorgon. När jag hade kommit hem från sjukhuset i torsdags så blödde jag mer då det rann blod när jag skulle på toa men inget mer än det och i fredags blödde jag ingenting. Igår åkte jag in igen till akuten då jag började blöda igen (rosa flytningar) och hade ont i vänstra sidan av ryggen. Hittade inget igen och fick Alvedon. Så nu vill jag bara veta om någon haft liknande? Har fortfarande ont i ryggen men fick det liksom en stund efter jag vaknat och rört på mig en stund hade det inte när jag låg i sängen. Är verkligen livrädd och mår bara extremt dåligt då ingen vet vad som händer mig. Har någon blödigt och fått normala hcg mätningar? Och har det slutat bra? Jag vill verkligen inte göra skräckhistorier då jag redan mår skit och är extremt orolig. Vet inte vilken vecka jag är i men gravtestet jag tog för 2 dagar sen visade 3+ och dagen innan var det på 2-3 veckor så förmodligen i vecka 5 nu.

  • Svar på tråden Världens konstigaste graviditet?
  • Jag är bara jag

    Det är inte alls ovanligt med ofarliga blödningar som gravid. Eftersom hcg stigit och du fått 3+ på testet finns det inget i nuläget som tyder på m.f. Ett klart svar via VUL får man först v.8. Då ska nämligen hjärtat synas slå. Jag blödde ganska mycket i v.7 med första barnet. 

  • bpumpkin

    Om det stämmer som du tror att du är i vecka 5 så borde ju någonting synas på VUL, åtminstone en hinnsäck, annars måste de absolut kolla efter utomkvedes/ektopisk

  • Mother4

    Så nu har jag varit och gjort undersökningar och tester igen och dom hittade en liten bubbla i livmodern! Allt ser bra ut och tyder på en normal graviditet! Det är väldigt tidigt i graviditeten och hon tror jag är i vecka 5, känner mig så lättad nu bara att veta att det inte är något farligt som händer med min kropp.

  • Jag är bara jag
    Mother4 skrev 2021-12-13 16:34:31 följande:
    Så nu har jag varit och gjort undersökningar och tester igen och dom hittade en liten bubbla i livmodern! Allt ser bra ut och tyder på en normal graviditet! Det är väldigt tidigt i graviditeten och hon tror jag är i vecka 5, känner mig så lättad nu bara att veta att det inte är något farligt som händer med min kropp.
    Precis som vi trodde. Glad Lycka till nu! 
  • TheSwedishKiwi
    Mother4 skrev 2021-12-13 16:34:31 följande:

    Så nu har jag varit och gjort undersökningar och tester igen och dom hittade en liten bubbla i livmodern! Allt ser bra ut och tyder på en normal graviditet! Det är väldigt tidigt i graviditeten och hon tror jag är i vecka 5, känner mig så lättad nu bara att veta att det inte är något farligt som händer med min kropp.


    Skönt att höra att det ser bra ut. Jag förstår din oro helt och hållet då jag började blöda när jag var i den delen av graviditeten och blöder fortfarande från och till trots att jag är i vecka 13. Önskar dig all lycka till med graviditeten!
Svar på tråden Världens konstigaste graviditet?