• SaLi91

    Bruna flytningar i över två veckor, gravid

    Hej,

    Jag hade för två veckor sen (var då i v.12) två stycken störtblödningar som orsaken inte är direkt klarlagd till. Men bebis undersöktes med UL på gynakuten och allt såg bra ut. Jag fick höra från läkarna att rester utav blödningarna i form av bruna flytningar kan komma i några dagar efteråt. Men jag har haft dessa flytningar i mindre och större mängd i över två veckor nu. Är alltså i vecka 15.

    Jag har tid inbokat hos läkare i nästa vecka. Men vill ändå höra här:

    Är det någon som upplevt liknande eller varit med om samma?

  • Svar på tråden Bruna flytningar i över två veckor, gravid
  • Jag är bara jag

    Ju kraftigare blödning desto mer smårester kan finnas kvar. Jag blödde 7 veckor efter m.f en gång. Inte mycket alls, men just brunt bra länge. Brunt är gammalt blod och därmed ofarligt.

  • Ebo88

    Jag blödde i mina 3 förra graviditeter. 1 av dem var ett ma i v.9.

    Denna graviditet så blödde jag från v.8-v.14. Sen så blödde jag för 3 veckor sedan och nubbar jag haft bruna flytningar sen i söndags när ett koagel kom ut. Läkarna trpr jag blöder från en känslig tapp (har försvagad tapp och dom har suttit dit stygn för att jag inte ska öppna mig för tidigt)

    Allt i övrigt ser bra ut men man blir ju orolig

  • Sanlin90

    Jag hade en störtblödning i v 10-11 som jag fick äta tranexamsyra för blödde ordentligt i några dagar sen hade jag blodiga och bruna flytningar i 2-3 veckor, dom hittade aldrig orsaken men här ligger hon 14 månader gammal :)

Svar på tråden Bruna flytningar i över två veckor, gravid