• Kommie

    Hur många på FL är ensamma idag (julafton)?

    Med ensam så menas fysiskt ensam. Hur många sitter ensamma på julafton?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många på FL är ensamma idag (julafton)?
  • Anonym (Ledsen)

    Är ensam idag pga inställt firande då jag blivit förkyld.
    Känns väldigt ledsamt.

    Kvinna, runt 50 som skulle träffat barn och barnbarn.

  • Anonym (Kvinna 24år)

    Jag har influensan så jag får sitta ensam denna jul 

  • forbiddenfruit

    Jag firar ensam och har så gjort under många år. Inget ledsamt i det alls för mig och nu under pandemin känns det som ett naturligt val. Sitter i min ateljé och målar och dricker glögg men mina tankar går till alla dem som faktiskt känner sig ensamma en sån här dag. God jul till er alla.

  • Anonym (K)

    Jag är inte ensam fysiskt, har en underbar dotter och sambo som jag firar jul med men.... inga vänner , iallafall äkta har jag insett.. ingen hör ju av sig längre, sen ett par som inte svarar på mina meddelanden, detta efter att jag fick barn... är kvinna 30 år.

  • Anonym
    Anonym (K) skrev 2021-12-24 12:25:32 följande:

    Jag är inte ensam fysiskt, har en underbar dotter och sambo som jag firar jul med men.... inga vänner , iallafall äkta har jag insett.. ingen hör ju av sig längre, sen ett par som inte svarar på mina meddelanden, detta efter att jag fick barn... är kvinna 30 år.


    Skönt att du iallafall har din familj.

    Det där att välja bort kompisar med bebisar, det är (iaf för mig) ingen aktivt val man tänker på. Det blir liksom bara så då jag tycker att bebisar är ointressanta och att nyblivna föräldrar oftast är totalt uppslukade av sin bebis.

    Lite så här; för dig är din dotter underbar. För mig är hon en unge som vilken som helst och jag är inte intresserad av henne utan tycker mest att hon är jobbig. Alltid, förutom när hon sover.

    Vill inte vara taskig men vill ge dig en ärlig bild av verkligheten för oss som inte är förtjusta i bebisar.

    Jag var medveten om detta när jag själv fick barn och gjorde mitt yttersta för att inte bli helt innesluten i mn bebisbubbla. Fast det var många, många år sedan.
  • Anonym (K)
    Anonym skrev 2021-12-24 12:34:24 följande:

    Skönt att du iallafall har din familj.

    Det där att välja bort kompisar med bebisar, det är (iaf för mig) ingen aktivt val man tänker på. Det blir liksom bara så då jag tycker att bebisar är ointressanta och att nyblivna föräldrar oftast är totalt uppslukade av sin bebis.

    Lite så här; för dig är din dotter underbar. För mig är hon en unge som vilken som helst och jag är inte intresserad av henne utan tycker mest att hon är jobbig. Alltid, förutom när hon sover.

    Vill inte vara taskig men vill ge dig en ärlig bild av verkligheten för oss som inte är förtjusta i bebisar.

    Jag var medveten om detta när jag själv fick barn och gjorde mitt yttersta för att inte bli helt innesluten i mn bebisbubbla. Fast det var många, många år sedan.


    Tack för ditt svar!

    Jo jag förstår hur du menar.. Jag märke snabbt redan som gravid att ingen annan bryr sig om mina ultraljud, hur bebisen sparkar osv osv. Så slutade att berätta.

    Men jag saknar att träffa vänner, min bebis behöver inte följa med , hon har en pappa. :)

    Jag är väll ingen "hemma mamma" alls, är över social.. Ingen frågar hur det går, hur vi mår osv. När jag skriver meddelanden får jag inget svar, eller som 1 "vän" svarade 2 veckor senare "oj jag har så mycket jobb och lite tid bla bla" men hon svarar ju alla andra... :( Grät hela natten och jämför med förra julen, har inte fått en enda julhälsning än, inte en enda! Förra julen fick jag fleeeera osv.
  • Anonym (Jobbar)
    Anonym (K) skrev 2021-12-24 12:39:57 följande:

    Tack för ditt svar!

    Jo jag förstår hur du menar.. Jag märke snabbt redan som gravid att ingen annan bryr sig om mina ultraljud, hur bebisen sparkar osv osv. Så slutade att berätta.

    Men jag saknar att träffa vänner, min bebis behöver inte följa med , hon har en pappa. :)

    Jag är väll ingen "hemma mamma" alls, är över social.. Ingen frågar hur det går, hur vi mår osv. När jag skriver meddelanden får jag inget svar, eller som 1 "vän" svarade 2 veckor senare "oj jag har så mycket jobb och lite tid bla bla" men hon svarar ju alla andra... :( Grät hela natten och jämför med förra julen, har inte fått en enda julhälsning än, inte en enda! Förra julen fick jag fleeeera osv.


    Så olika man kan vara. Jag har fått 4 julhälsningar via sms och det rör mig inte i ryggen eftersom jag tycker det är en tom och obetydlig sak. Jag skulle aldrig göra detsamma och svarar endast artigt för att jag måste. De flesta är tydliga massutskick och jag blir bara irriterad av detta fenomen som uppstått tack vare mobiler.
  • Drottningen1970

    Inte helt ensam, men första gången i mitt liv som jag firar utan min hela familj. Sonen och jag får fira ensamma då han blivit sjuk. Känns oerhört sorgligt och konstigt.

    Ska ha videosamtal med resten av släkten under julmiddagen.

    Men det finns de som har det värre så jag ska väl inte klaga.

Svar på tråden Hur många på FL är ensamma idag (julafton)?