• Anonym (Mamman)

    Byte av spiral

    Hejsan!

    Ni som har bytt spiral mot jaydess till kyleena. Vad har ni haft för biverkningar? Har inte haft mens under tiden med jaydess. Bara blödning de första månaderna som sedan försvann. Bytte spiral för ungefär 2 veckor sen och har nu fått lite blödning. Ibland är det bara brunt. Ibland kommer det blod när jag kissar så ser jag det på pappret. Vad har ni för erfarenheter? Framförallt ni som bytt spiral från jaydess till kyleena. Lite blödning är väl helt normalt?

  • Svar på tråden Byte av spiral
  • Anonym (L)

    Jag hade först P-piller och hade då mens en gång i månaden, den vecka som jag åt sockerpiller. Satte sen in en jaydess spiral och kände lite molvärk precis efter insättningen men de gick över. Dock hade jag fortsatt mens men inte lika ofta, ungefär var sjätte eller sjunde vecka. Det störde mig inte direkt att ha mens, utan det som förändrades när jag satte spiral var att jag fick fruktansvärda kramper i magen några dagar innan mensen. Hade aldrig haft så svår mensvärk innan. När jag inte hade mens kände jag inte av spiralen. Besökte både barnmorska och gynekolog flera gånger och de sa att inget var fel, att kroppen ändras och att det inte säkert berodde på spiralen att jag fick svår mensvärk. Hade jaydess tiden ut och bytte sen till kylenan men det har tyvärr inte förändrat något. Jag har fortsatt mens var sjätte/sjunde vecka och svår mensvärk dagarna innan. Mensen varar dock inte så länge, två dagar ungefär och är inte så blodriklig.

Svar på tråden Byte av spiral