• Svar på tråden Dhea
  • Anonym (Kxbxndk)

    Vad är dhea och varför skulle man använda det?

  • Anonym (C)

    Dhea ska förbättra äggkvaliteten - du får gärna googla. Det kan inte köpas i Sverige.

  • Anonym (C)

    Ok! Märker du någon skillnad? Och får du det utskrivet av läkare?

  • Anonym (Jag)

    Jag får inte något utskrivet utan har fått tag på det utomlands. Skillnaden jag märker är på att jag orkar mycket mer i vardagen, piggare och starkare. Blev en stor hormonomställning så jag tappade massor av hår, vilket är den enda negativa biverkningen jag haft. Hade lågt amh, låga hormonvärden (både östrogen, progesteron och testosteron (bottenvärde) när jag testade i somras. Ska ta nya prover snart för att se hur jag ligger till nu. 

  • Carrolina

    Tack för svar! Jag har hört många ?solskenshistorier? - problemet är ju hur man ska få tag i det helt enkelt! 

  • Anonym (C)

    Hej! Får man fråga var du fick tag i det? Säljs det på typ apotek?
    Tacksam för svar ????

  • Anonym (Jag)

    köpt på en populär köp/sälj- site, en av världens största
    Viktigt att komma ihåg är att tabletterna ska vara mikroniserade för ett bättre upptag i kroppen. Googla på "Micronized dhea"

  • Anonym (Jag)

    ej tillåtet att köpa i sverige, vill jag tillägga. Rekommenderar heller ingen att bara börja äta detta tillskott, finns nog en anledning till att det inte går att köpa över disk på hälsokosten..Min nivå av dhea och testosteron var i botten, det var därför jag vågade prova. inte gynnsamt för de med höga värden, tex de med Pcos!! 

  • Carrolina

    Finns det någon som vill berätta om ni använt dhea och hur och var ni fått tag i det? Vill gärna veta ????

Svar på tråden Dhea