• Anonym (rädd)

    Startat missfall med misoprostol, när brukar det starta sen?

    Upptäckte ganska snabbt att graviditeten inte utvecklades som den skulle och har nu fått tabletter för att starta missfallet.

    Känner mig väldigt rädd och orolig, undrar hur lång tid det tar innan det startar?

    Jag var bara i vecka 4 så jag antar att det inte kommer bli så mycket? Jag fick lägga tabletterna under tungan(vissa ska ta dom i slidan men jag blöder redan innan en hel del så dom skulle bara åka ut sa dom).

    Hur lång tid tar det för tabletterna att smälta? 

    Vad har jag mig att förvänta i smärta?

  • Svar på tråden Startat missfall med misoprostol, när brukar det starta sen?
  • Anonym (4)

    V.4 är före BIM viket inte ens räknas som m.f så längre gången än så måste du varit. Jag fick Cytotec och det krävdes 2 omgångar för att sätta igång. Enbart med det du fått vet jag inte, men funkar det borde det väl sätta igång ganska snabbt.

    Smärta är jättesvårt sia om. Mina m.f v.6 och 7 har inte gjort så väldans ont. Det i v.11 vansinnigt ont och det i v.14 helt hysteriskt ont- jag hade regelrätta värkar.

  • Anonym (rädd)
    Anonym (4) skrev 2022-02-05 14:21:25 följande:

    V.4 är före BIM viket inte ens räknas som m.f så längre gången än så måste du varit. Jag fick Cytotec och det krävdes 2 omgångar för att sätta igång. Enbart med det du fått vet jag inte, men funkar det borde det väl sätta igång ganska snabbt.

    Smärta är jättesvårt sia om. Mina m.f v.6 och 7 har inte gjort så väldans ont. Det i v.11 vansinnigt ont och det i v.14 helt hysteriskt ont- jag hade regelrätta värkar.


    Tack för att du svarade!

    Jag tror att graviditeten avslutades vid runt den tidpunkten pga blödningar som startade då. Varit på flera vul och hinnsäcken fortsatte växa utan ett foster i den, en ofostrig graviditet. 

    Allt har gått bra och allt kom ut ganska snabbt. Inte varit alls så jobbigt som jag trodde, väldigt lättad. Smärtan var som mensvärk. Någon annan med samma rädsla som mig kanske kommer googla efter samma sak därför jag svara i tråden igen.
  • Anonym (4)

    Du var alltså länge gången, men embryot kanske dog runt BIM, det kan du ha rätt i. Tidiga m.f brukar vara relativt enkla. Kroppen sköter det för det mesta själv.

  • Anonym (rädd)
    Anonym (4) skrev 2022-02-06 13:58:36 följande:

    Du var alltså länge gången, men embryot kanske dog runt BIM, det kan du ha rätt i. Tidiga m.f brukar vara relativt enkla. Kroppen sköter det för det mesta själv.


    Ja precis. Hade såklart önskat att kroppen hanterade det själv så vi kunde börja om tidigare.  Jätteledsamt att det inte gick som vi ville men lika jobbigt att gå med det så länge utan att få hjälp.
Svar på tråden Startat missfall med misoprostol, när brukar det starta sen?