• Anonym (Orolig)

    Bör jag söka vård?

    Upptäckte MA under ultraljud i v 8(+3) i november (fostret hade då slutat utvecklas senast v5). Utblödning pågick sedan i två veckor och vid efterkontroll med VUL i början av december såg allt "klart" ut. Visade fortfarande positivt på gravtest men ca en vecka senare var även det negativt. 

    Hade runt jul väldiga smärtor (värre än någon smärta jag haft både kring utbildningen eller vid tidigare mensvärk) och ringde därför till min gynmottagning som väldigt nonchalant sa till mig att äga Alvedon och vänta, då det troligtvis var mensen som var på väg och första mensen efter missfall "ska" enligt dem vara mer smärtsam. 

    Nu är det en vecka in i februari och varken ägglossning eller mens verkar vara på väg. Har gjort ägglossningstest för att spåra var i cykeln jag är men testen visar inte ens ett svagt streck. 

    Det känn som att jag borde vara tillbaka i cykel snart, två månader efter missfallet men drar mig för att kontakta gyn igen pga deras nonchalanta sätt att bemöta mig innan.  Detta var min första graviditet och då även första misfallet så har i get att jämföra med, men utifrån det jag kan läsa mig till borde kroppen återgå till det "normala" innan nu. Någon som har varit med om någon liknande situation där äl och mensen uteblivit länge? Bör jag kontakta vården igen och se så det inte är något kvar som missats? Hur ska jag tänka? 

  • Svar på tråden Bör jag söka vård?
  • Anonym (4)

    Gå privat och kolla upp dig. Det är ytterst sällan man fått bra bemötande ang. missfall inom vanliga vården. Jag blödde 2,5 vecka efter mitt första m.f v.11 och sen kom mensen efter 4 veckor till. Cykeln efter var normal. Så ja, jag tycker det verkar länge utan både äl och mens, men det behöver inte betyda att nåt är fel. Ibland tar det bara tid för kroppen att komma igång, men bättre kolla så man får besked.

  • Anonym (Myran)

    Har du tagit något gravititestest senaste dagarna? Kan ju vara så att du är gravid igen utan att du hunnit få tillbaka mensen. 

  • Anonym (Orolig)

    Jag har tagit både ÄL-test och gravtest och inget utslag på någon av dem. Så 100% ingen ny graviditet, tyvärr. 

Svar på tråden Bör jag söka vård?