• Anonym (Ledsen)

    Rosa flytningar

    Hej.
    Är i vecka 6, fick igår lite rosa flytningar på pappret. Kom inget under dag och kväll/natt. Men nu på morgonen så kom det rosa igen. Jag är helt inställd på missfall nu.

    Har lite molvärk bara men ingen större smärta ännu. 

    Hur lång tid tar det innan det startar?
    Kan man gå flera dagar med små blödningar?
    Hur har det varit för er som varit i samma sits.

    Tacksam <3

  • Svar på tråden Rosa flytningar
  • Anonym (t)

    För mig startade det så också men jag småblödde i över en månad tills dom kunde konstatera missfall/MA. Fick tabletter och då kom allt ut, gick väldigt snabbt och blödde bara ett par dagar efter det, knappt någon smärta att tala om. Om jag  vore du skulle jag kontakta gyn och be om att få göra ett vul, det brukar dom kunna göra from vecka 7 ungefär. 

    Vissa kan blöda utan att det innebär missfall. 

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (t) skrev 2022-02-13 11:07:13 följande:

    För mig startade det så också men jag småblödde i över en månad tills dom kunde konstatera missfall/MA. Fick tabletter och då kom allt ut, gick väldigt snabbt och blödde bara ett par dagar efter det, knappt någon smärta att tala om. Om jag  vore du skulle jag kontakta gyn och be om att få göra ett vul, det brukar dom kunna göra from vecka 7 ungefär. 

    Vissa kan blöda utan att det innebär missfall. 


    Tack för ditt svar!
    Oj, en hel månad. Vad jobbigt det måste ha varit. 
    Jag har funderat på att kontakta gyn. Men vet att de helst vill att man avvaktar.

    Jag hoppas såklart att inte är ett missfall, men magkänslan säger att det är början på ett:(
  • Anonym (t)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-13 11:19:43 följande:
    Tack för ditt svar!
    Oj, en hel månad. Vad jobbigt det måste ha varit. 
    Jag har funderat på att kontakta gyn. Men vet att de helst vill att man avvaktar.

    Jag hoppas såklart att inte är ett missfall, men magkänslan säger att det är början på ett:(
    Så kände jag också och det var så jobbigt att sjukvården inte lyssnade eller tog det på allvar. Dom trodde att jag räknat fel på veckorna men jag var helt säker och jag hade ju tyvärr rätt. Dom har en del "regler" kring när dom får konstatera missfall och för mig växte hinnsäcken fortfarande och då ville dom inte säga att det var missfall ibörjan men det liksom saknades ett foster..Jag var själv tvungen att övertyga dom till slut. Är man i vecka 11 och inget foster finns så är det ju skapligt kört men jag var som sagt tvungen att vara väldigt övertygande.

    Hoppas det går bra för dig! Vet hur jobbigt det är. Du kan ju kolla upp det privat också, kanske kostar lite men är nog värt fet. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (t) skrev 2022-02-13 11:37:46 följande:
    Så kände jag också och det var så jobbigt att sjukvården inte lyssnade eller tog det på allvar. Dom trodde att jag räknat fel på veckorna men jag var helt säker och jag hade ju tyvärr rätt. Dom har en del "regler" kring när dom får konstatera missfall och för mig växte hinnsäcken fortfarande och då ville dom inte säga att det var missfall ibörjan men det liksom saknades ett foster..Jag var själv tvungen att övertyga dom till slut. Är man i vecka 11 och inget foster finns så är det ju skapligt kört men jag var som sagt tvungen att vara väldigt övertygande.

    Hoppas det går bra för dig! Vet hur jobbigt det är. Du kan ju kolla upp det privat också, kanske kostar lite men är nog värt fet. 
    Ja man känner sig så ensam i det. 
    Var det länge sedan du gick igenom detta?

    Ja, jag kanske ska se om jag kan få någon privat tid för vul. 
  • Anonym (t)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-13 11:52:24 följande:
    Ja man känner sig så ensam i det. 
    Var det länge sedan du gick igenom detta?

    Ja, jag kanske ska se om jag kan få någon privat tid för vul. 
    Det var väldigt nyligen. Vill bara börja om nu och förhoppningsvis aldrig mer vara med om ett missfall. Trots att det tydligen är väldigt vanligt så är det inget man pratar om tyvärr.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (t) skrev 2022-02-13 12:38:06 följande:
    Det var väldigt nyligen. Vill bara börja om nu och förhoppningsvis aldrig mer vara med om ett missfall. Trots att det tydligen är väldigt vanligt så är det inget man pratar om tyvärr.
    Åh beklagar!  Förstår verkligen. Att man bara vill börja om igen. Då kommer det resultera i en liten bebis.  Nej, tyvärr pratas det inte mycket om missfall. Trots att det är så vanligt. Så lätt att det blir något skamligt. Som att man gjort något fel eller att det är något fel på en. 

    Jag har haft två mf/ma tidigare. Då började det blöda mer plus smärta. 
    Jag har pratat med en barnmorska nu, hon tyckte jag skulle avvakta och ta det lite med ro.  I med att det inte varit någon stor blödning. 
     
    Jag hoppas du får ditt plus snart och att allt går hur bra som helst. 
  • Anonym (Gasell.)

    Jag har haft småblödningar i 3 av 5 graviditeter.

    Första, inga färgade flytningar eller blödningar. Ma v. 13

    Andra: någon enstaka rosa flytning vid något tillfälle v 11. Allt gick bra, en dotter

    Tredje: Flytningar i allt från rosa, rött till brunt. Kom vid några tillfällen från plus till v 9. Allt gick bra, en son. 


    Fjärde: Flytningar i allt från rosa, rött och brunt. Kom till och från v 6-12. Allt gick bra, en son. 


    Femte. Flytningar i allt från rosa, rött och brunt. från v 7-12, kom och gick ca var tredje dag, en gång i v 17 samt v 21 Var det blodblandade flytningar  I v 11 rann det i toastolen och kom små klumpar, var övertygad om missfall. Men än så länge är allt bra, v 39 nu. 


    Jag har fått komma på vul vid flera tillfällen i alla graviditeter jag haft småblödningar/blodblandade flytningar. De har aldrig funnit någon orsak till varför eller var det kommit ifrån. 


    Hoppas det går bra för dig! 

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Gasell.) skrev 2022-02-13 15:10:20 följande:

    Jag har haft småblödningar i 3 av 5 graviditeter.

    Första, inga färgade flytningar eller blödningar. Ma v. 13

    Andra: någon enstaka rosa flytning vid något tillfälle v 11. Allt gick bra, en dotter

    Tredje: Flytningar i allt från rosa, rött till brunt. Kom vid några tillfällen från plus till v 9. Allt gick bra, en son. 


    Fjärde: Flytningar i allt från rosa, rött och brunt. Kom till och från v 6-12. Allt gick bra, en son. 


    Femte. Flytningar i allt från rosa, rött och brunt. från v 7-12, kom och gick ca var tredje dag, en gång i v 17 samt v 21 Var det blodblandade flytningar  I v 11 rann det i toastolen och kom små klumpar, var övertygad om missfall. Men än så länge är allt bra, v 39 nu. 


    Jag har fått komma på vul vid flera tillfällen i alla graviditeter jag haft småblödningar/blodblandade flytningar. De har aldrig funnit någon orsak till varför eller var det kommit ifrån. 


    Hoppas det går bra för dig! 


    Åh tack för ditt svar! Du ger mig lite hopp ändå!
    Jag hoppas jag kan få ett vul i veckan. Men har för mig att man ska vara i vecka 7 då helst.
    Just nu kommer det ingenting.  Men har lite molvärk i magen. Och säkert lite oro ont också. 

    Åh jag vill så gärna fortsätta vara gravid.

    (Hade inget gravtest hemma så jag tog ett äl test som snabbt visade glad gubbe. Kanske bra tecken.
    Man ofta får positivt på äl test vid grav) 
  • Anonym (Gasell.)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-13 16:10:21 följande:
    Åh tack för ditt svar! Du ger mig lite hopp ändå!
    Jag hoppas jag kan få ett vul i veckan. Men har för mig att man ska vara i vecka 7 då helst.
    Just nu kommer det ingenting.  Men har lite molvärk i magen. Och säkert lite oro ont också. 

    Åh jag vill så gärna fortsätta vara gravid.

    (Hade inget gravtest hemma så jag tog ett äl test som snabbt visade glad gubbe. Kanske bra tecken.
    Man ofta får positivt på äl test vid grav) 
    Förstår din oro och har haft samma. Man springer och kollar hela tiden om de kommer blod, väldigt jobbigt psykiskt. Som sagt jag har ringt in och fått komma in nästan alla gånger. Har fått komma in redan i v 6+ och framåt, har tryckt mycket på min oro från tidigare ma. 

    Hoppas det är ofarligt som i mitt fall. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Gasell.) skrev 2022-02-13 16:36:21 följande:
    Förstår din oro och har haft samma. Man springer och kollar hela tiden om de kommer blod, väldigt jobbigt psykiskt. Som sagt jag har ringt in och fått komma in nästan alla gånger. Har fått komma in redan i v 6+ och framåt, har tryckt mycket på min oro från tidigare ma. 

    Hoppas det är ofarligt som i mitt fall. 
    Ja men verkligen! Har sprungit så många gånger..
    Nu verkar det ha slutat. Jag har bett om att få göra ett ul. Bm ska skicka en remiss.

    Tack, det hoppas jag med <3
Svar på tråden Rosa flytningar