• QueenV

    Allt luktar äckligt, gravid/postcovid?

    Undrar om det är fler som är gravida som har en konstig lukt i näsan? 
    Kan inte beskriva doften, men all varm mat luktar äckligt, även Vid tillagningen när det osar. Vissa saker luktar/smakar värre än andra. Kaffe är värst!!! Men i princip allt luktar äckligt. Det luktar och smakar inte som det brukar, utan lukten är helt förvrängd. Det luktar alltså VIDRIGT. Typ bränt?
    Jag vet inte om det är postcovid eller att jag är gravid? 
    Någon som känner samma och går de över efter graviditeten???

  • Svar på tråden Allt luktar äckligt, gravid/postcovid?
  • Anonym (Båda)

    Mitt luktsinne och smak var helt förvrängt som gravid. Det var starkt förknippat med illamåendet. Många lukter fick mig att hulka som tex när maken hade duschat. Jag kunde inte vistas i samma rum. Borsta tänderna var döäckligt pga smaken. Kaffet luktade skunk. Så är du gravid låter det inte konstigt alls.
    Covid gjorde att jag tappade smaken om än inte helt. Och sånt jag förut gillat går fortfarande inte ner som tex söta saker. Kaffet smakar däremot bra igen.Jag hoppas på att det blir som förut.

  • QueenV
    Anonym (Båda) skrev 2022-03-13 17:58:31 följande:

    Mitt luktsinne och smak var helt förvrängt som gravid. Det var starkt förknippat med illamåendet. Många lukter fick mig att hulka som tex när maken hade duschat. Jag kunde inte vistas i samma rum. Borsta tänderna var döäckligt pga smaken. Kaffet luktade skunk. Så är du gravid låter det inte konstigt alls.
    Covid gjorde att jag tappade smaken om än inte helt. Och sånt jag förut gillat går fortfarande inte ner som tex söta saker. Kaffet smakar däremot bra igen.Jag hoppas på att det blir som förut.


    Åh haha den är seg! Kanske beror de på graviditeten då, det började i samma veva Som jag blev gravid (dock hade vi covid här samtidigt så därför vet jag inte vad det beror på)? samma för mig med tandborstningen, fyf*N vad det smakar :P 
    ja vi får håll tummarna att det återgår till det normala :)
  • LLW

    Ja!! Visste inte heller om det var post-covid eller graviditeten, men fy tusan vad konstigt luktsinnet blivit. Dessutom hänger lukter kvar helt sjukt länge, kan känna av en förvrängd version av något jag åt för två dagar sedan! Nu börjar det ÄNTLIGEN gå över, men det var några jobbiga veckor där när lukterna fick mig att kräkas.. 


Svar på tråden Allt luktar äckligt, gravid/postcovid?