• Oroligatjejen91

    huvudvärk i över 10 år.

    Hej!
    För att göra historian så kort som möjligt,skriver jag i korta drag.
    Jag har börjat känna denna konstiga huvudvärk typ redan 2009-2010.. alltså i ca 12 år ungefär. Något år innan 2007-2008, har jag hat mycket ängest,oro.. och panik angående lite olika saker i liver? och då dagligen från morgon till kväll hade jag ångest över skola.. och lite annat inom privata livet. Jag har aldrig sökt hjälp utan gick alltid ut på promenad eller göra annat för att komma ut och slippa vara hemma instängd och få ännu mer panik.
    Åren gick? jag fick ett fint och friskt barn 2014? (huvudvärken) har alltid suttit kvar.. aldrig försvunnit sedan de kom där ca 2009?. tänk att gå runt med tryckande huvudvärken i 365 dagar om året. Man kan inte slappna av ? det är inte vanlig jobbig huvudvärk som gör ont och slutar efter alvedon. Detta är svårt att beskriva men den försvinner aldrig? den är där varje dag? minut? sekund?. Trycker på högta sidan ovanfön örat och ibland mitt på huvud.
    2015 tröttnade jag och bestämde för att söka vård. Efter mycket tjat med vårdcentralen så blev det remiss till datormografi. Efter någon vecka fick jag respons att de inte kunde se något avvikande? Jag pustade ut och gick vidare? samtidigt som trycksndd huvudvärk aldrig försvunnit utan sitter hela tiden ,precis varenda sekund.
    Nu är det 2022, och efter 7 år sedan (2015) som ja gjorde dstormografi. Har jag börjat jaha vårdcentralen igen, för mina problem har aldrig försvunnit. Jag har tryck som sagt som aldrig försvinner. Jag har flera små barn och det gör mig ännu mer rädd,orolig och ledsen. Vad är det med mig? varför får jag inte vara frisk och få leva i fred med mina småttingar, jag vill inte försvinna precis nu när de är små och jag vill se de växa upp.
    På allt detta nu när jag börjat söka vårdcentralen igen så nekar de ännu en undersökning typ datormografi eller annat som man kan kolla huvud med,jag fick svar att jag redan gjort 2015 o de kunde inte se något konstigt.
    Det är tryck hela tiden som ett sten liksom och enbart på högra sidan av huvudet.
    Är det möjligt att de kunnat missa något?om något är farligt.. kan ja då ha gått med det i alla dessa år typ 10-12 år i princip med dagliga tryck och ibland lite flygande små prickar ,när jag är tex ute i det ljusa vädret.
    Jag vill gärna höra någon med något liknande,inga skräckhistorier..jag behöver lite stöd och hopp?. Jag vet inte vart jag ska ta mig till. Står nu och skriver detta med tårar,panik och darrande händer.
    För alla jag berättat detta är det ingen som känner igen sig? alla huvudvärk kommer o går? men min sitter i 10-12 år med de. a jobbiga tryck som stör?

  • Svar på tråden huvudvärk i över 10 år.
  • Oroligatjejen91

    Kan det vara något med utmattningssyndrom eller så?
    För ja menar om de varit något farligt skulle man väl inte klarat sig i över 10 år utan att rasa ihop?Jag har varit varje bättre eller sämre sen 2010?. utan frän dag ett till nu haft tryck på höger sida ? varenda sekund på dessa 10-12 år.. ja får ångest bara jag tänker på denna stora besvärliga känsla. Det sitter där och stör så man inte kan fungera i vardagen. 

  • AMCG

    Det borde inte vara något ?allvarligt? med tanke på att det gått 10-12 år. Men det är oavsett inte acceptabelt att gå med huvudvärk i så lång tid (jag har migrän. Det är ett helvete men det går iallafall över även om det kommer tillbaka). Och det är allvarligt i den meningen att det försämrar livskvalitén och troligtvis begränsa dig i din vardag. 


    Stå på dig! 

  • QAnon

    Eftersom det uppkom efter en psykiskt jobbig period och du gått runt med detta över tio år utan att något annat skett finns det en bra möjlighet att det är psykosomatiskt. Oavsett bör du kräva en utredning hos en neurolog innan fysiska grunder utesluts. 

    Du har gjort en CT utan resultat så jag vet inte om det vore av värde att göra en ny scan, däremot kan du försöka få en MR undersökning som ger mycket bättre detaljrikedom i hjärnan.

    Oavsett om det är psykiskt eller fysiskt ska du självklart inte tvingas leva så här.

  • FredrikLiksom

    Jag hade mycket återkommande huvudvärk innan. Sen började jag med lågkolhydratkost och det gick över. Nu har jag börjat äta kolhydrater igen och huvudvärken är tillbaka, dock inte lika ofta.


    Nu vet jag att ditt problem är annorlunda och mer omfattande men nåt måste du ju pröva. Rådgör med läkare ifall du har några hälsorisker som kan påverkas.

    Funkar inte lågkolhydratkost (keto, under 20g per dag) så kan du ju pröva annat Typ LCHF, Vegansk, vegetarisk, 5:2, 16:8 osv!

Svar på tråden huvudvärk i över 10 år.