• levisen

    Lämna 6 månaders med pappa 5 dagar?

    Hej! 


    akut hjälp. Måste bestämma mig idag. 


    ska på jobb 3 dagar + umgås me lite vänner i helgen i annan stad.

    min son är 6 månader och har superfin kontakt med min sambo, pappan, och sin storebror. 


    börjar få sån ångest? gör jag fel att lämna honom 5 dagar? Ammar inte. Börjat äta vanlig mat med. 

  • Svar på tråden Lämna 6 månaders med pappa 5 dagar?
  • Liniss

    Varför skulle inte det gå, menar du? Har ni gemensam vårdnad? Hur ofta träffas barnet och pappan? Om barnet inte är lika mycket hos er båda nu så kommer det väl ändå bli så inom en snar framtid när barnet är lite större? Antar att pappan vill ha barnet lika mycket som du vill. 

  • Räkan77

    Är sonen van att du är borta mycket? Är det du som jobbar och pappan är hemma? Har du varit borta över natten tidigare?

  • levisen

    från en månad tillbaka så jobbar jag 3 dagar i veckan och han är hemma med barnen. vi är ju sambos :) gemenSam vårdnad. Han älskar sin pappa. En väldigt lätt och glad bebis som inte är tykänslig. 


    Har varit borta korta stunder på dagarna hittills när jag jobbat (jobbar både hemma och på kontor). 

    inte varit ifrån honom en enda natt dock och vi samsover tight. Mest nätterna jag har ångest över då han är så van vid mig. 

    det är nog kanske försent att ångra sig nu? men ville ändå höra lite åsikter. 

  • Räkan77

    Jag personligen skulle inte vara borta 5 nätter i sträck första gången vi skulle sova isär om barnet hade stort behov av att sova nära mig. En natt hade varit max för mig om det inte var ett absolut måste förstås. 

  • Fjällräven85

    Självklart, är säker på att pappan skulle ta stort ansvar och unna dig att komma iväg med jobb och vänner.
    Dessutom en bra tid för pappan att få egentid med sin son.
    Åker du så visar du också att du litar fullt ut på att han klarar det.

  • Liiiitetmy

    Skulle inte velat vara borta så länge från ett så litet barn. 5 dagar är långt för en 6 månaders bebis att vara ifrån en förälder 

Svar på tråden Lämna 6 månaders med pappa 5 dagar?