• Anonym (främling)

    Ovanlig otrohetsaffär

    Hej????
    Vet inte hur många gånger jag har börjat skriva och raderat allt?..känner mig så förvirrad och vilsen????????
    Efter mer än 20 år som gifta och några barn i tonåren så kom jag på min man att han är otrogen.  Han är otrogen med MÄN????????jag kan inte förstå mig på detta. Känner mig så äcklad och illamående. Missförstå mig inte snälla ni jag har inget emot homosexuella men detta är så konstigt jag kan inte smälta det. Kan man plötsligt bli attraherad av det motsatta könet? Är det någån mer som har råkat ut för detta? Känner mig så ensam i det hela, mår jättedåligt, sover inte, äter inte, kräker varje dag????????????????känner enorm sorg, smärta, svek?.

  • Svar på tråden Ovanlig otrohetsaffär
  • Anonym (XXX)
    Anonym (främling) skrev 2022-04-05 23:40:22 följande:

    Vad är det som säger att det är plötsligt? Att det blir plötsligt för dig betyder ju långt från att det är det för honom. 



    Många homo män har valt att leva enligt normen, d.v.s. man, kvinna och barn. Trots att det tar emot på många plan. 

    Det är just det som plågar mig om det är plötsligt eller om han har haft den läggningen alltid isf känns det ännu värre för min del för då känner jag mig utnyttjad för att han ska leva som du säger enligt normen. Han har alltid varit kvinnotjusare och atraherats av kvinnor. Vår sexliv har alltid varit bra. Han säger själv att han är hetero men har extrem behov av sex och pratar nåt om att han bara är aktiv. Förstår mig inte på detta, en helt ny värld för mig


    ...och nu läste jag det här. 

    Vissa människor har sex "som intresse". Alltså: det är inte bara något man gör med den personen man älskar, eller själv för att stilla sin lust, utan det blir jätteviktigt och tar över tankarna. Sådana människor vill gärna experimentera med alla möjliga former av sex. Först blir det ofta S/M, sedan blir det män, sedan blir det unga pojkar och sedan blir det (i värsta fall) småpojkar...

    Jag skulle nog lämna. Jag skulle inte orka med, att inte veta vad min man gör och med vem eller vad, och om två poliser rätt som det är kanske kommer att ringa på dörren... Jag tror att det är bättre att du tar dina barn därifrån, och separerar ert liv från hans så snart som möjligt, innan han drar ner er också i skiten. 
  • Anonym (Vera)

    Han är emot homosexualitet, han säger sig vara heterosexuell. Men han åker på sexträffar med män? Lite synd om honom är det, som inte har kontakt med sina egna känslor. 

    Beklagar det du utsatts för, dvs otrohet. Tycker han att det är mindre allvarligt pga att det är män han varit med, och ingen kvinna som så att säga konkurrerat ut dig? Det är kanske "bara sex", men det är ett lika stort svek. Han kunde ha pratat med dig innan om sina behov. Men stackarn skäms väl. 

    Du kommer ur detta, men chocken kommer att vara ett bra tag. Det är bara att ta dag för dag. 

  • Anonym (_)
    Anonym (främling) skrev 2022-04-08 21:11:10 följande:
    Tack
    Jag är så glad att jag hittade hit, läste många trådar som förhoppningsvis hjälper mig igenom detta,
    Får mycket nytt kunskap och inblick i nya världen. Vill verkligen föstå så att jag lättare kan hantera vissa handlingar. 
    Alla ni som skriver och förklarar ur er synvinkel hjälper mig också oerhört mycke. 
    Det som känns svårast för tillfället är just sveket, lögner och hemligheter. 
    Gillar dina spekulationer det kan nog vara exakt så som du beskriver. 
    Tack för dina återkopplingar.
    Din förståelse hjälper till i hanteringen av din mans ageranden.
    Värt att samtidigt tänka på är att din man behöver lägga manken till om en djup förståelse inför din reaktion. Prio ett.

    Vad som är allra svårast vid otrohet är just sveket i sig, lögnerna och hemligheterna som du nämner. Här finns en som vet genom egna erfarenheter. Som väl är läker såren som skapats med tiden, men det är viktigt att prata och åter prata om sin smärta.
  • Anonym (_)
    Anonym (VR) skrev 2022-04-09 01:41:13 följande:

    Det är klart det finns antingen eller. Antingen ger den insyn och inblick i ämnet, som du först förordade, eller ser ger det en snäv och felaktig bild, som du håller med mig om. 


    Allt är under omprövning. Anser mitt förslag till TS (Främling) knappast rakt igenom "fel" - om att sondera terrängen här för sin ökade förståelse av mannens otrohet. Men det gäller att betrakta fenomen på forumet kritiskt. När jag legat förkyld har jag hunnit med nya iakttagelser. Ett par av dem har redan diskuterats i tråden. Tyvärr kan en skev bild av bi- och homosexualitet eller otrohet framträda. Ifall specifikt en individ eller ett par individer närmast ockuperat plattformen med just sina frågeställningar och synpunkter. De skiljer sig dessutom avsevärt från mina kretsar där bi- och homosexuella par och singlar representerade.

    Bröllopstorget är en ytterligare sajt som TS kan komplettera med. 
  • Anonym (främling)
    Ocdmänniska skrev 2022-04-08 13:39:16 följande:

    Så han sagt att han hatade bögar och skulle aldrig acceptera om sina barn var det?.
    Beklagar för att han var otrogen men låter inte som han var mycket att ha allefall. Han hanterade sina egna känslor av sexuell läggning med hat. Förvånad att du som var öppen för sånt accepterade nått sånt i en partner.. 


    Accepterade och accepterade?.det var inte precis vårt samtalsämne i början och när det väl kom till kännedom hur han tänker kring det så tänkte jag bara att vi har olika åsikter om det hela som man kan ha som partner. 
    Idag vet jag att det är jätteviktigt att jag pratar på djupet med barnen så att de inte får en förvrängd bild av det hela som deras far tydligen har. 
    De ska inte behöva vara rädda eller skämas att vara öppna trots vad deras pappa tycker. De ska känna att de kan vara ärliga mot sig själv och omvälvande till skillnad  från deras pappa.
  • Ocdmänniska
    Anonym (främling) skrev 2022-04-10 14:21:05 följande:
    Accepterade och accepterade?.det var inte precis vårt samtalsämne i början och när det väl kom till kännedom hur han tänker kring det så tänkte jag bara att vi har olika åsikter om det hela som man kan ha som partner. 
    Idag vet jag att det är jätteviktigt att jag pratar på djupet med barnen så att de inte får en förvrängd bild av det hela som deras far tydligen har. 
    De ska inte behöva vara rädda eller skämas att vara öppna trots vad deras pappa tycker. De ska känna att de kan vara ärliga mot sig själv och omvälvande till skillnad  från deras pappa.
    För mig personligen så är det något som är för viktigt för att tänka att man har olika åsikt om det, på samma vis som jag aldrig kunnat varit med någon som är rasist. Ena värderingar är ju lite av grunden som man är som människa. Så jag tycker det är lite att du accepterade det. Men bra att du pratar med dina barn om det och så! 
  • Anonym (A)
    Ocdmänniska skrev 2022-04-10 16:06:27 följande:
    För mig personligen så är det något som är för viktigt för att tänka att man har olika åsikt om det, på samma vis som jag aldrig kunnat varit med någon som är rasist. Ena värderingar är ju lite av grunden som man är som människa. Så jag tycker det är lite att du accepterade det. Men bra att du pratar med dina barn om det och så! 
    Håller med
  • Anonym (Ulla)
    Anonym (främling) skrev 2022-04-08 22:10:31 följande:

    Önskar att det vore så enkelt
    Att han har bedragit, svikit och ljugit för mig är faktum och det känns att jag är klar med den biten trots att det gör jätteont i både kropp och själ. 
    Jag kan inte inte leva ihop med någon som jag inte  litar på så separation är tyvärr nödvändig. 
    Samtidigt är det viktigt för mig att veta hans läggning, 
    Vi pratar om en människa som jag älskade djupt, som jag var lycklig med i så många år. Han är far till mina barn. 
    Han kanske behöver hjälp. 
    Trots sveket och allt så bryr jag mig fortfarande om honom och önskar att vi kan jobba på vår relation efter separationen.  Vi måste ha kontakt med varandra för barnens skull de behöver både mamma och pappa. 


    ÄSch, han behöver inte hjälp för sin sexuella läggning. Du är den som blivit lurad och utsatt. Jag har också varit med om de med mitt x. Inte roligt. Mitt x fortsätter likadant o dejtar tjejer. Nu är han gift med en kvinna. Vid sidan om är han otrogen med män. 


    Får mig att förlora tilliten till män faktiskt

  • Anonym (Nilla)
    Anonym (främling) skrev 2022-04-07 22:02:55 följande:
    Du har så rätt, han är uppvuxen i strikt konservatism. Jag hade lite friare uppväxt och synsätt.
    Jag har alltid haft vänner som är homosexuella och alltid stöttat de och följt de med ända till altaret njutit av deras lycka. 
    Jag brukar alltid säga till barnen att det är helt okej att vara homo och att jag kommer alltid att stötta och älska de oavsett vem de väljer. 
    Han delade aldrig min åsikt utan sa att han hatade ?bögar?och skulle aldrig acceptera om barnen hade den läggning. 

    Jag har aldrig varit omöjlig att prata med därför min stora förvirring kring det hela. Trots att jag just nu hatar honom för hans stora svek och lögner så samtidigt tycker jag synd om honom på något sätt. Vill bara veta sanningen men känner inte att han är ärlig varken mot mig eller sig själv. Vill veta vem jag delade livet med i över 20 år. 
    Men är det inte typiskt- att de största homofoberna är konservativa män som är homo/bi själva men så långt inne i garderoben att de kan se Narnia.

    Hur förklarar han sin kognitiva dissonans nu då eller sitter han och säger att han hatar sig själv?
  • Anonym (främling)
    Anonym (Ulla) skrev 2022-04-10 20:28:29 följande:

    ÄSch, han behöver inte hjälp för sin sexuella läggning. Du är den som blivit lurad och utsatt. Jag har också varit med om de med mitt x. Inte roligt. Mitt x fortsätter likadant o dejtar tjejer. Nu är han gift med en kvinna. Vid sidan om är han otrogen med män. 


    Får mig att förlora tilliten till män faktiskt


    Beklagar att du också behövde gå igenom detta men samtidigt känns det bra att veta att jag är inte ensam om det, hoppas att du missförstår mig inte. 
    Ja man tappar ju verkligen tilliten till män, vet inte om jag någonsin kommer att lita på någon mer efter detta. 
Svar på tråden Ovanlig otrohetsaffär