• Paeonia123

    Positivt ägglossningstest samma dag som ägglossning?

    Hej!
    Vet någon om man kan få positivt på ägglossningstest samma dag som man har ägglossning?
    Hade ägglossningssmärtor i söndags kväll och tidigare under dagen fick jag positivt på ägglossningstest. 


    Känns ju som att ägglossningen borde ha varit i söndags.
    Vad tror ni? 

  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest samma dag som ägglossning?
  • ttcjuliaa

    Det hände faktiskt mig i fredags. Jag känner inte alltid av när jag har ägglossningen men hade smärtor på höger sida under dagen samtidigt som jag fick positivt ägglossningstest, dagarna före var stegring och 2 dagar efter så planade de ut till negativt igen. 
    Jag är osäker på om något ägg släppte öht för tempen har inte gått upp till vad den brukar göra men jag vet inte om det beror på att ägglossning uteblev denna gången eller för att jag sovit med öppen mun i ett par veckor pga nästäppa. 

  • Paeonia123

    Så lustigt. Då kanske man faktiskt kan få positivt på ägglossningstest samma dag som man ägglossar. 

  • ttcjuliaa

    Min temp har gått upp igen så om man räknar ihop mitt positiva äl test, fertilt sekret och ägglossningssmärtor den 14/4 så borde jag haft äl samtidigt som testet visade positivt eftersom det var negativt dagen före och dagen efter.

    Läst i en annan tråd också att stegringen kan ske väldigt fort så om man till exempel har negativt en morgon så kan det tekniskt sett bli positivt på kvällen, och om man testar dagen därpå och det är positivt så kan ju ägget redan ha släppt eftersom man normalt sett ägglossat 12-24h efter positivt ä-test. Förlåt om förvirrat inlägg! (har sovit dåligt inatt) 

Svar på tråden Positivt ägglossningstest samma dag som ägglossning?